سند گذاشتن برای زندانی

سند گذاشتن برای زندانی

اگر شما هم جزء‌آن دسته از افرادی هستید که اطلاعات کافی از نحوه اجاره سند و یا سند اجاره ای و یا چگونگی سند گذاردن برای زندانی، ندارید و حتی نمی دانید که مراکز و موسساتی وجود دارد که کار اجاره سند را انجام می دهند و به همین دلیل نتوانسته اید مشکل خود را رفع نمایید تا زندانی یا متهم خود را آزاد کنید، لطفا با دقت مطالب این مقاله را مطالعه فرمایید .

موسسه حقوقی سندگزار نه تنها در تهران، بلکه در کل کشور اولین و معتبر ترین بانک اجاره سند است، فقط کافی است شما و عزیزانتان به موسسه حقوقی ما اعتماد نمایید .

 

نحوه اجاره سند:

 

مراحل سند گذاردن برای زندانی هم یکی از موضوعات مهمی است که فرد متهم و خانواده او در تامین قرار کیفری وثیقه با آن روبرو می شوند.

 

برای هر فردی که نیاز به وثیقه دارد لازم است مراحل وثیقه گذاشتن در دادگاه یا دادسرا را بداند تا در کمترین زمانی که ممکن است وثیقه برای رهایی زندانی یا متهم را به مرجع قضایی ارائه کند.

تیم سند گذاران نوید می‌ دهد که در همه مراحل وثیقه گذاشتن در کنار خانواده زندانیان و متهم به طور جدی حضور داشته باشند تا با اطمینان کامل این مراحل انجام شود.

نحوه اجاره سند بدین گونه است که در وهله اول شما از طریق راههای ارتباطی و شماره تماس هایی که در سایت ما درج شده است با کارشناسان ما تماس می گیرید تا ضمن بررسی موضوع پرونده شما و تشخیص وجود شرایط تودیع وثیقه، شرایط و روش انعقاد قرارداد را برای شما به صورت کامل توضیح دهند.

پس از این اگر شما با شرایط قرارداد ما موافق بودید لازم است به دفتر ما واقع در سعادت آباد تهران مراجعه کنید تا به صورت حضوری نیز ابعاد پرونده شما مورد بررسی و تأیید موسسه قرار گیرد. اگر پرونده قضایی شما از مستثنیات تودیع وثیقه نباشد قرارداد اولیه ای منعقد و شما ملزم خواهید بود که تعدادی از بستگان را به صورت حضوری در دفتر حاضر نمایید تا با ارائه سفته یا چک متهم یا زندانی را ضمانت نمایند.

پس از این مرحله نوبت به انجام کارشناسی و توقیف سند و در نهایت تسویه حساب کامل می باشد که در تمامی این مراحل نماینده مجموعه سندگذار در کنار شما خواهد بود.

 

در وهله اول شما باید بدانید که اصلا وثیقه چیست و چه کاربردی دارد؟

وثیقه در کشور ما به معنای تضمین یا ضمانت مالی است و در اصطلاح به معنای ضمانتی است که توسط یک شخص یا سازمان در قبال یک فرد یا سازمان دیگر ارائه می‌شود. این وثیقه به عنوان یک تضمین برای اجرای تعهدات یا پرداخت خسارت‌ها در صورت عدم انجام تعهدات توسط طرف متعهد استفاده می‌شود.

وثیقه در ایران در بسیاری زمینه ها استفاده می‌شود، از جمله در حوزه قراردادهای ساخت و ساز، حقوقی، خدماتی ، تأمین کالا و خدمات. به عنوان مثال، در قراردادهای پیمانکاری، پیمانکار معمولاً موظف است وثیقه‌ای را به عنوان تضمین اجرای قرارداد ارائه دهد. این وثیقه به صورت نقدی یا به صورت ضمانت بانکی قابل ارائه است.

وثیقه نقدی به معنای پرداخت یک مبلغ پول به عنوان تضمین اجرای قرارداد است. در صورتی که طرف متعهد تعهدات خود را به طور کامل انجام دهد، وثیقه به او بازگردانده خواهد شد. ولیکن درصورتیکه متعهد تعهدات خویش را نقض کند، وثیقه برای جبران خسارت‌های وارده به طرف دیگر استفاده میشود.

شاید این سوال برای شما پیش آید که چرا فرد متهم باید وثیقه بگذارد و دلیل این کار برای چیست؟

  1. در طی روند تحقیقات مقدماتی که انجام می شود با توجه به این نکته که هنوز جرمی برای فرد متهم ثابت نشده است.
  2. دادگاه برای اینکه دسترسی به شخص متهم را برای خود فراهم نماید لازم میداند که از متهم تضمینی معتبر بگیرد.
  3. این وثیقه متهم را ملزم می کند تا هر وقت که او به مراجع قضایی احضار شد، در دادگاه یا دادسرا حاضر شود.
  4. وثیقه گذاشتن برای متهمان در حقیقت یعنی حقوق شخص متهم‌ برای مدتی از او گرفته می‌شود.
  5. چه اینکه این نحوه قرارها، جنبه مالی هم ندارند.
  6. این نوع قرار، در واقع صِرف جبران خسارت برای شخص شاکی حساب می‌شوند.
  7. از همه مهم‌تر این قرارها را میتوان قرار وثیقه قرار کفالت و قرار بازداشت موقت نام برد .
  8. وثیقه می تواند شامل: وجه نقد،ضمانت‌نامه‌ی بانکی،مال منقول یا غیر منقول بشود.
  9. پس از اینکه انواع مال برای گذاشتن وثیقه زندانی معرفی گردید، در همان اول کار ارزش آن مال توسط کارشناس محترم مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
سند گذار برای زندانی
سند گذاردن برای زندانی

مراحل تودیع وثیقه برای زندانی:

 

مراحل وثیقه گذاشتن هم یکی از موضوعات مهمی است که فرد متهم و خانواده او در تامین قرار کیفری وثیقه با آن روبرو می شوند.

برای هر فردی که نیاز به وثیقه دارد لازم است مراحل وثیقه گذاشتن در دادگاه یا دادسرا را بداند تا در کمترین زمانی که ممکن است وثیقه برای رهایی زندانی یا متهم را به مراجع قضایی ارایه کند.

 

خدمات موسسه حقوقی سندگذار در اجاره سند برای زندانی:

 

اجاره سند و همچنین اجاره دادن سند در وهله اول به اعتماد و دقت بسیاری نیاز دارد.

در ابتدا باید بین سند گذار و متهم اعتماد کافی و لازم شکل بگیرد تا با خیال آسوده پروسه کاری بازداشت سند که خیلی از دوستان عزیز فکر میکنند کار بسیار آسانی است، صورت بگیرد.

باید توجه داشته باشید که به هیچ وجه با اشخاص و افرادی که فاقد دفتر کاری میباشند همکاری نکنید و فریب قیمت های پایین اجاره سند را نخورید. اینها فریبنده و اغلب کلاهبرداری است. این افراد با قیمت های فریب دهنده از خانواده‌های زندانی سوءاستفاده می‌نمایند و بعد از گرفتن بیعانه متواری میشوند. علاوه بر اینکه مشکل شما را حل نمی کنند بلکه مشکلی به مشکلات شما اضافه می کنند. لذا به هرفرد یا موسسه‌ای اعتماد نکنید.

 

مواردی که قبل از اجاره سند و سند گذاشتن برای زندانی باید رعایت کنید بدین شرح است:

  1. قبل از مراجعه به دادسرا یا دادگاه از صحت وثیقه حتما آگاه و مطمئن شوید.
  2. تا هنگامی که اطمینان کافی در خصوص صحت اجاره سند حاصل ننموده اید مبلغی به واسطه ها یا دفاتر ارائه دهنده این خدمات نپردازید.
  3. فریب قیمت پایین دلال ها را نخورید.
  4. در صورتی که توانایی کافی جهت شناخت مراحل کار سند ندارید وکیل بگیرید.
  5. قرار هایتان را حتما در محلی معتبر مانند دفتر وکالت بگذارید، و کار خود را به افرادی که از مکان آنها اطلاع دقیق ندارید نسپارید.

 

مطالعه بیشتر: سند اجاره‌ ای برای زندانی دیوار

فرآیند اجاره سند:

 

این مراحل ممکن است برای هر شرایط خاص وجود داشته باشد، اما برخی از مراحل برای همه آنها یکسان است. مراحل شامل موارد زیر است:

 

۱_به دفتر مؤسسه مراجعه کرده و قرارداد مربوطه را بنویسید. در قرارداد هزینه اجاره سند، مدت اجاره و تعهدات طرفین آورده می شود. هزینه سندها کارشناسی شده بوده و بسته به هر سند ملکی متفاوت است.

 

۲_تحویل سند شش دانگ و آماده وثیقه گذاری.

 

۳_ارائه نامه و ادامه مراحل به نوع کار بستگی دارد یعنی اجاره سند برای زندانی مراحل خود را دارد که می توانید با مراجعه به دفتر، مشاوره لازم را دریافت کنید.

پس از تأیید کارشناسی سند، قرار مجددی هماهنگ می‌شود تا مدارک لازم و ضمانت های مورد نیاز در دفتر موسسه اخذ شده و عقد قرارداد نهایی مابین طرفین منعقد گردد.

لازم به ذکر است که قبل از عقد قرار داد نهایی احراز نشانی محل سکونت اجاره گیرنده سند و ضامن ها می بایست انجام گردد.

در نهایت با ارائه سند به مراجع قضایی و بازداشت سند، زندانی آزاد خواهد شد.

 

در چه مواردی سندگذار ضمانت می کند؟

 

سندگذار و وثیقه گذار محترم برای دادگاه، اسناد ملکی خویش را قبل از اینکه رأیی صادر شود، برای متهم جهت دادگاه اجاره میدهد.

سند و وثیقه گذار می‌تواند سند ملکی خود را در مرحله تحقیقاتی پرونده در دادسرا به اجاره بگذارد.

برخی از سند گذارها، اسناد مالکیت خود را هم برای دادگاه و هم برای دادسرا اجاره میدهند؛ اما در خصوص پرونده هایی که در مرحله اجرای احکام یا دادگاه حقوقی که اموال به مزایده گذاشته میشود سند نمی گذارند.

در بیشتر مواقع وثیقه ها و اسناد ملکی، کل دارایی وثیقه گذار می باشد، از این رو ناگزیر است ضمانت نامه های مناسب از خانواده متهمین دریافت نماید. اگر دوطرف در کمال صداقت و انصاف و انگیزه های الهی و انسانی توافق نمایند؛ و به آن عمل نمایند، راه برای ورورد صاحبان املاک به این کسب و کار فراهم خواهد گردید. در این مقاله در خصوص ضمانت و مواد قانونی آن شرح داده شده است، تا شخص وثیقه گذار یا سند گذار و وثیقه گذار اطلاعات کامل در مورد ضمانت داشته باشد.

در نتیجه اجاره سند برای زندانی امروزه به عنوان یک روش متداول برای رسیدگی به پرونده متهمین شناخته می‌شود. این روش اگر به صورت قانونی و شرعی از طریق کارگزاری های معتبر انجام شود میتواند پیامدهای مثبتی را به همراه داشته باشد.

با توجه به این که تعداد دفاتر و موسسات معتبر در این حوزه در کشور بسیار کم است، لازم است تا اشخاصی که قصد اجاره سند دارند دفاتر معتبر را برای انجام این کار برگزینند. زیرا  ممکن است سرمایه شان در معرض خطر قرار گیرد و کار آزادی زندانی هم انجام نشود.

جهت اجاره سند و مشاوره با کارشناسان حقوقی در مورد سند و ضمانت زندانی با ما تماس بگیرید.

برای اطلاع روزانه از آگهی اسناد موجود، ما را در اینستاگرام سند گذار دنبال کنید.

1 نظر

  • صدیقی

    1402-10-02 - 11:42 ق.ظ

    سلام من سند میخوتم بزارم برای اجاره شرایطتتون به چه صورته؟

پیام بگذارید