اجاره سند برای ممنوع الخروجی

اجاره سند برای ممنوع الخروجی

 

ممنوع الخروجی چیست ؟

 

ممنوع الخروجی وضعیتی است که شخص به علت‌های مختلف، از نظر قانونی اختیار خروج از مرزهای کشور را نخواهد داشت. بطور کلی ممنوع الخروجی به وضعیتی گفته می شود که فرد بلیط خروج را تهیه کرده است اما نمی تواند از گیت عبور کند. پس منطقی است که پیش از اقدام به تهیه بلیط، استعلام بگیرد و با خیال آسوده فرآیند رفتن و خروج را طی کند. ممنوع الخروجی و رفع آن هزینه های زیادی به بار می آورد و قطعا تا چند ساعت مانده به پرواز قابلیت رفع ممنوع الخروجی ممکن نخواهد بود.

 

اجاره سند جهت رفع ممنوع الخروجی:

 

اگرشخصی به هر دلیلی ازجمله بدهی بانکی و مالیاتی، مهریه، سوءسابقه، محکومیت و ارتکاب جرم ممنوع الخروج شده باشد و به هیچ عنوان حق خروج از کشور به صورت هوایی، زمینی و دریایی رانداشته باشد، آسان ترین راه جهت رفع این مشکل، معرفی وثیقه معتبر و به ارزش تعیین شده می باشد.

در این مواقع شخص باید به مرجعی که حکم ممنوع الخروجی را صادر کرده رفته و اقدام به رفع ممنوع الخروجی کند که ممکن است ضمانت برای رفع ممنوع الخروجی صادر شود و شخص بعد ازضمانت آزادی موقت داشته باشد. ضمانت بر اساس نوع ممنوع الخروجی مشخص می شود که می تواند وثیقه ملکی باشد.

ممنوع الخروجی در ایران به معنای این می باشد که هر فردی بنا به هردلیلی از جمله بدهی مالیاتی یا داشتن سوسابقه درخارج ازکشور با محکوم شدن در دادگاههای کیفری و نگذراندن دوره محکومیت خود در هنگام خروج از کشور و در فرودگاه متوجه ممنوع الخروجی خود بشوند.

اجاره سند جهت رفع ممنوع الخروجی با اسناد ملکی معتبر و شش دانگ در کمترین زمان ممکن انجام میشود.

همچنین از ممنوع الخروجی افرادی که بدهکار هستند برای فشار آوردن جهت پرداخت بدهی او استفاده میشود تا شخص طلبکار دچار ضررو زیان نشود. این افراد می‌توانند با معرفی وثیقه‌ای به ارزش بدهی خود نزد اداره ثبت اسناد برای مدتی ممنوع الخروجی خود را لغو کرده تا در اسرع وقت به رفع ممنوع الخروجی خود بپردازند. چنانچه سندی با نام مالکیت وی در دسترس شان نباشد میتوانند از سند اجاره ای جهت ضمانت رفع ممنوع الخروجی استفاده نمایند، این اسناد معمولا به مدت 6 ماه مجوز خروج این افراد را از کشور می دهد.

طبق ماده 188قانون آیین دادرسی کیفری هنگامی که فردی محکوم به انجام جرمی میشود، بازپرس پرونده می تواند تا زمان مشخص شدن جرم فرد برایش دستور منع خروج را صادر نماید.

اجاره سند موضوعی است که متهم و خانواده ی وی زمانی که به دادسرا احضار می شوند مطرح میشود. بازپرس پرونده برای ضمانت حضورمتهم درمواقع ضروری قرار وثیقه صادر می‌کند. دراین مرحله متهم می تواند سند ملکی خود را به عنوان قرار وثیقه به دادسرا ارائه نماید اما در بیشتر مواقع متهم سند ملکی ندارد.

یکی از راه کارهایی که می تواند از بازداشت متهم جلوگیری کند اجاره سند می‌باشد که متهم یا خانواده‌ی وی در قبال مبلغی که به سند گذار پرداخت می کنند، سند ملکی برای وثیقه گذاری  تهیه می کنند.

این کار که به عنوان سند اجاره‌ای دربین مردم شناخته می شود اگر از طریق مؤسسات مطمئن و معتبر صورت نگیرد بی شک مشکلی به مشکلات سابق نیز اضافه خواهد کرد.

به همین سبب شما می توانید با مراجعه به مجموعه سندگذار و دریافت مشاوره های اولیه و کسب اعتماد با خیالی راحت مبادرت به اجاره سند نمایید. مجموعه سند گذار با بییش از ۱۷ سال سابقه ی کاری درخشان یاری گر  شما عزیزان خواهد بود، این موسسه جهت ارائه خدمات باکیفیت همیشه سعی دارد با توجه به نیاز مخاطب راهکارهای مناسبی را پیشنهاد کند.

ناگفته نماند دیگر خدمات مجموعه سندگذار در خصوص اجاره سند و وثیقه شامل موارد زیر است:

  • اجاره سند برای آزادی زندانی
  • سند اجاره ای برای دادگاه
  • وثیقه جهت دادگاه
  • خدمات سند و وثیقه
  • اجاره وثیقه
  • سند اجاره ای برای تعزیرات
  • سند اجاره ای برای حسن انجام کار
  • اجاره سند جهت رفع ممنوع الخروجی
  • ضمانت جهت اخذ نمایندگی های فروشگاهها  و نمایندگی های دفاتر همراه اول و نمایندگی های پلیس بعلاوه ده 

بدین ترتیب اشخاصی که در موارد فوق الذکر نیاز به اجاره سند داشته باشند، می‌توانند با مراجعه به مجموعه سند گذار سند مورد نیاز خود را تهیه کنند.

 

عزیزانی که براساس شغل خود و یا شرایط زندگی احتیاج به خارج شدن ازکشور دارند اما به هر دلیلی ممنوع الخروج شده اند و نیاز به وثیقه اجاره ای رفع ممنوع الخروجی دارند.میتوانند از سند ملکی جهت ضمانت وثیقه در اداره ثبت استفاده نمایند.

سندی را که معرفی می نمایند تضمینی می باشد جهت بازگشت آنها به کشور و می توانند به امور خود در خارج از کشور رسیدگی نمایند.

حال اگر شخصی این سند ملکی را برای وثیقه ممنوع الخروجی خود در دست نداشته باشد، می تواند آن را اجاره نماید و در اداره ثبت اسناد جهت ضمانت بازداشت نماید.

مبلغ سند مورد نیاز وثیقه برای زندانی و یا ممنوع الخروجی با توجه به خسارت و یا بدهی شخص در اداره ثبت در نظر گرفته میشود که شخص موظف میباشد سند را به همان مبلغ ضمانت رفع ممنوع الخروجی خود در اداره ثبت اسناد معرفی نماید.

 

ملاحضات مربوط به اعطا یا رد وثیقه برای متهم:

 

مراحل وثیقه گذاشتن یکی از موضوعاتی است که متهم و خانواده وی در تامین قرار کیفری وثیقه با آن مواجه هستند. بهتر است مراحل وثیقه گذاشتن در دادگاه یا دادسرا را بدانید تا در کوتاهترین زمان ممکن وثیقه آزادی زندانی یا متهم را به مرجع قضایی ارائه کنید.

 توجه به این نکته ضروری است که از میان این موارد در عمل بیشتر مال غیر منقول از جانب مقام قضایی مورد پذیرش قرار می گیرد .

تعیین میزان مبلغ قرار وثیقه برای مرخصی زندانی یا آزادی موقت بر عهده مرجع قضایی ای است كه قرار وثیقه را صادر میکند .

علی القاعده این مبلغ بر حسب نوع جرم ارتكابی توسط زندانی و شدت و ضعف آن و همچنین بر اساس میزان خسارت و شرایط موجود و وضعیت طرفین پرونده تعیین می گردد.

زندانی باید معادل مبلغ مزبور که دادگاه به عنوان وثیقه تعیین کرده است وجه نقد یا ضمانت نامه بانكی یا مال منقول یا غیر منقول معرفی کند.

بر اساس تبصره ۳ ماده ۲۱۷ قانون آیین دادرسی کیفری اگر در جرایم غیر عمد تامین حقوق بزه دیده از طرق دیگری ممکن باشد صدور قرار وثیقه ممنوع است که دراین مورد قرار وثیقه رد می شود.

مراجعه به یک وکیل ممنوع الخروجی برای مسائل پیش آمده بسیار ضروری می باشد چرا که یک وکیل ممنوع الخروجی براحتی اقدام به راهکارهای مناسب نموده و درکوتاه ترین زمان ممکن و راه سریع‌تر را برای موفقیت در این موضوع  بروی افراد باز خواهد نمود.

اطلاعات درمورد قوانین درست مسئله ممنوع الخروجی مهم ترین قدم جهت موفقیت در این امر بوده و یقینا نباز به یک وکیل متخصص ممنوع الخروجی خواهد داشت چرا که پا نهادن به موضوع ممنوع الخروجی نیازمند به یک وکیل کاربلد وحرفه ای است تا اشخاص را در مسیر درست قرار داده و از اتلاف وقت نیز جلوگیری کنید.

برای اطلاع روزانه از آگهی اسناد موجود، ما را در اینستاگرام سند گذار دنبال کنید.

 

2 نظرات

  • محمد رستمی

    1402-11-08 - 9:15 ب.ظ

    بسیار مفید و تازه بود

  • fA

    1402-11-09 - 9:10 ق.ظ

    سلام..تیم شما وکیل یا مشاور داره جهت مشاوره در این زمینه؟

پیام بگذارید