سند برای اخذ نمایندگی در ایران

چگونگی اخذ نمایندگی شرکت ها در ایران:

 

اخذ نمایندگی در ایران به معنای دریافت یک مجوز رسمی است که توسط یک شرکت یا سازمان برای یک فرد یا شرکت دیگر صادر می‌شود تا بتواند به نمایندگی و فروش محصولات یا خدمات آن شرکت یا سازمان در ایران بپردازد. این سند حقوق و وظایف نماینده را تعیین می‌کند و معمولاً شامل جزئیات مربوط به منطقه جغرافیایی، محصولات یا خدمات قابل نمایندگی، شرایط قرارداد، حقوق و کارمزد نماینده، شرایط فروش و توزیع محصولات، مسئولیت‌ها و شرایط پایان قرارداد است.

سند اخذ نمایندگی در ایران باید با رعایت قوانین و مقررات موجود در این زمینه و با تأیید مراجع ذیصلاح، به صورت رسمی صادر شود.

 

شرایط اخذ نمایندگی:

 

شرایط اخذ نمایندگی در ایران ممکن است بسته به صنعت مورد نظر و قوانین مربوطه، متفاوت باشد. در اینجا به طور کلی برخی از شرایط مورد نیاز برای اخذ نمایندگی در ایران را بررسی می کنیم:

  1. رعایت قوانین و مقررات: برای اخذ نمایندگی در ایران، لازم است مقررات و قوانین کشور را رعایت کنید. این شامل ثبت شرکت، دریافت مجوزها و پروانه های مربوطه است. همچنین باید کلیه مقررات گمرکی و فعالیتهای وارداتی را رعایت کنید.

 

  1. مشخص کردن قابلیت ها و صلاحیت ها: مهم است که برای اخذ نمایندگی در یک شرکت، قابلیت ها و صلاحیت های لازم را داشته باشید. این شامل تجربه در صنعت مربوطه، داشتن شبکه ی قابل قبول از مشتریان و توانایی بهبود فروش است.

 

  1. بررسی اقتصادی: قبل از اخذ نمایندگی، باید بررسی اقتصادی کنید. این شامل تحقیق در مورد بازار محصولات شرکت مورد نظر، بررسی رقبا، شرایط مالی و سودآوری است.

 

نکته ای که حایز اهمیت است این است که قبل از اخذ نمایندگی، با کمک یک وکیل یا متخصص حقوقی مورد اعتماد، حقوق و مقررات مربوطه را مورد بررسی قرار دهید. این اطمینان خاطر برای شما ایجاد می کند که با رعایت قوانین و شرایط لازم، نمایندگی مورد نظرتان را بهتر انتخاب کنید.

مشاورین حقوقی سندگذار شما را در این امر یاری می‌دهند.

 

سند برای اخذ نمایندگی

برای اخذ نمایندگی در ایران، باید مراحلی را پشت سر نهاد:

 مراحل اخذ نمایندگی در ایران عبارتند از:

  1.  تحقیق و بررسی
  2. پیدا کردن شرکت مورد نظر
  3. برقراری ارتباط
  4. آماده سازی مستندات
  5. مذاکره و قرارداد
  6. ثبت شرکت
  7. تبلیغات و بازار یابی
  8. پشتیبانی و خدمات پس از فروش.

اکنون به توضیح و بررسی هر یک از موارد گفته شده می پردازیم. شما خواننده گرامی برای اخذ نمایندگی می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

 

  1. تحقیق و بررسی: ابتدا باید بازار ایران را تحقیق و بررسی کنید. فعالیت های مشابه، رقبا، مشتریان هدف و قوانین و مقررات مربوط به صنعت مورد نظر را بررسی کنید.
  1. پیدا کردن شرکت مورد نظر: پس از تحقیقات، شرکتی را که می خواهید نماینده آن در ایران شوید، پیدا کنید. این شرکت می‌تواند یک شرکت داخلی یا خارجی باشد. این مرحله را انتخاب نوع نمایندگی گویند.به عبارتی، نوع نمایندگی (مانند نمایندگی انحصاری یا غیر انحصاری) باید قبل از اخذ نمایندگی مشخص شود. انتخاب نوع مناسب نمایندگی و کشف شرایط آن یکی از اولویت های این مرحله است.
  1. برقراری ارتباط: با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و علاقه خود را برای اخذ نمایندگی در ایران بیان کنید. معمولاً شرکت‌ها فرم‌های درخواست نمایندگی را در وبسایت خود قرار می‌دهند که شما می‌توانید آن را پر کنید.
  1. آماده‌سازی مستندات: برای اخذ نمایندگی، شما باید مستنداتی مانند رزومه، مجوز تجارت، گواهی‌های تحصیلی و تجربه کاری خود را آماده کنید. همچنین باید نمونه‌هایی از محصولات یا خدمات خود را نیز ارائه دهید.
  1. مذاکره و قرارداد: پس از بررسی مستندات و مذاکره با شرکت، قرارداد نمایندگی بین شما و شرکت امضا می‌شود. در این قرارداد جزئیات مربوط به حقوق و وظایف نماینده، شرایط فروش، تعهدات و حقوق نماینده و شرکت تعیین می‌شود. بنابراین در صورت تأیید پیشنهاد شرکت، باید به مذاکره و امضای توافقنامه بپردازید که این توافقنامه باید حاوی تمام جزئیات اخذ نمایندگی از حقوق و وظایف نماینده که بیان کردیم و نیز شرایط انحصاری/غیر انحصاری و مدت زمان قرارداد باشد.
  1. ثبت شرکت: پس از امضای قرارداد، باید شرکت خود را در ایران ثبت کنید. برای ثبت شرکت، باید به سازمان ثبت اسناد و املاک مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را تهیه کنید.
  1. تبلیغات و بازاریابی: پس از ثبت شرکت، می‌توانید بازاریابی و تبلیغات خود را آغاز کنید تا محصولات یا خدمات خود را به مشتریان هدف معرفی کنید.
  1. پشتیبانی و خدمات پس از فروش: برای حفظ و گسترش نمایندگی خود، باید به مشتریان خود خدمات پس از فروش مناسب ارائه دهید و همچنین با شرکت سازنده همکاری کنید تا نیازهای مشتریان را برآورده کنید.

 

لازم به ذکر است که این مراحل برای اخذ نمایندگی در ایران به طور کلی توصیف شده است و بسته به صنعت و شرکت مورد نظر، ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. بهتر است قبل از اخذ نمایندگی قوانین و پروتکل های هر شرکت را مطالعه کنید.

 

اخذ نمایندگی فروشگاه های معتبر:

 

امروزه شرایط اخذ نمایندگی فروشگاه‌های معتبر یکی از دغدغه های مهم افرادی است که یا صاحب مغازه اند، و یا سوپر مارکت دارند،و یا در هایپر مارکت یا هر نوع فروشگاه دیگری  مشغول هستند و دوست دارند مسیولیت نمایندگی یکی از فروشگاه‌های زنجیره ای کشور را بر عهده بگیرند. 

فروشگاه‌های زنجیره‌ای، یک مجموعهء به‌هم ‌پیوسته هستند و نظارت آن به واسطهء مدیریت مرکزی می‌باشد. در این نوع فروشگاه‌ها تنوع محصولات بسیار بالاست و همه خانواده‌ها می‌توانند با رجوع به این فروشگاه ها، انواع مختلفی از محصولات و نیازهای روزانه خود را در تهیه کنند.

علاوه‌ بر موارد که گفته شد، تخفیف‌هایی که برای بعضی از محصولات در نظر گرفته شده است موجب زیاد شدن تمایل خانواده‌ها به خریدن از این مراکز می‌شود. لذا فروش این نوع مجموعه‌ها بسیار بالاست و توانایی دارد سودهای بسیار خوبی برای نمایندگی‌ها، به همراه داشته باشد.

 

شرایط اخذ نمایندگی فروشگاه بیس مارکت:

مجموعهء بیس مارکت، برای اینکه فروشگاه‌های خود را توسعه بدهد، چنین فرصتی را برای افرادهای مختلف اجتماع  ایجاد کرده است که بتوانند نمایندگی فروشگاه بیس مارکت را اخذ نمایند و به این خانواده بزرگ بپیوندند. در صورت شروع به همکاری به‌عنوان نمایندگی فروشگاه بیس مارکت، تمام لوازم مورد نیاز فروشگاه از جمله یخچال ها و  فریزرهای گوناگون ، قفسه فروشگاهی، مخزن صندوق، و همچنین دستگاه بارکد خوان، پرینتر و تابلو سردر، بدون وام و بازپرداخت وجه، در اختیار نمایندگی قرار می‌گیرد.

شرایط گرفتن نمایندگی فروشگاه بیس مارکت در مورد متراژ فروشگاه سخت‌گیرانه نمی باشد. فقط شما باید مکانی را با کاربری تجاری در بافت شهری و با متراژ حداقل ۳۰ متر مربع برای این کار در نظر بگیرید که سند آن باید یا به‌صورت مالکیت باشد و یا اجاره‌نامه باشد.

بعد از اطلاع پیدا کردن از شرایط اخذ نمایندگی فروشگاه‌ و ثبت درخواست نمایندگی توسط شما، همه جوانب شرایط بررسی می‌شود و بعد در صورت تائید مجموعه، جذب نمایندگی انجام خواهد گرفت.

 

شرایط اخذ نمایندگی فروشگاه جانبو:

فروشگاه‌ زنجیره ای جانبو به عنوان اولین فروشگاهی می باشد که تخفیف مستمر را در دستور کار خود قرار داده است و همین مطلب یکی از دلایل مهم در موفقیت این فروشگاه زنجیره‌ای است.

این مجموعهء زنجیره ای نیز برای توسعه یافتن کار خود اقدام به جذب نمایندگی در سراسر ایران می‌کند.

شما می توانید برای دریافت نمایندگی از این فروشگاه وارد سایت https://canbo.ir/new-store  شده و با پر کردن فرم و ثبت مشخصات ملکی مناسب خود برای فروشگاه درخواست فرانچایز خود را ثبت کنید.

برای گرفتن نمایندگی جانبو در تهران باید فروشگاهی با مساحت حداقل ۱۰۰ متر مربع تهیه کنید. برای سایر شهرستان‌ها، مقدار این مساحت باید تا حدود ۲۰۰ متر مربع در اختیار شخص باشد.

مطلب بعدی برای اخذ نمایندگی این فروشگاه، ارائه دادن سند مالکیت یا اجاره‌نامه محضری به مدت سه سال می باشد. و همچنین باید جواز کسب و مجوز کاربری تجاری فروشگاه را نیز داشته باشید.

 

شرایط اخذ نمایندگی فروشگاه رفاه:

فروشگاه زنجیره ای رفاه یکی از اولین فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که در ایران به راه افتاد و مطرح شد. تقریبا همه مردم ایرانی آوازهء این فروشگاه را به گوش خود شنیده‌اند. در صورتی که موفق شوید نمایندگی فروشگاه رفاه را دریافت نمایید، می‌توانید کالاهای معتبر خارجی و داخلی را با هزینه کمتری تأمین و عرضه کنید. همچنین تأمین‌کنندگان طرف قرارداد شرکت رفاه، تخفیفات گوناگونی را در نظر دارند که موجب افزایش فروش و سوددهی خوبی برای شما می‌شود.

شرایط اخذ نمایندگی فروشگاه‌ رفاه به‌ صورت زیر است:

الف) شرایط مکانی برای شما:

  • ملک مورد نیاز برای استان تهران باید حداقل 100 متر مربع وسعت داشته باشد و برای دیگر استان ها نیز باید حداقل 200 مترمربع باشد.
  • سند مالکیت شما و یا اجاره نامه محضری حداقل باید سه ساله باشد.
  • کل فضا مهیا شده باید دارای کاربری تجاری باشد و شما هم باید جواز کسب داشته باشید.
  • جذابیت موقعیت مکانی بالا باشد یا به حدی باشد که به راحتی مشتری جذب کند.
  • دارای بر تجاری و ورودی مناسب باشد.
  • دارای پارکینگ با فضای مناسب برای مشتریان باشد.
  • در اطراف انبار فروشگاه فضای مناسبی برای بارانداز باشد.

ب) شرایط قراردادی:

مدت قرار داد منعقد شده از 3 تا 5 سال می‌باشد و در کنار آن هم شخص باید به میزانی که فروشگاه رفاه تعیین می کند وثیقه ملکی یا بانکی آماده کند.

 

شرایط اخذ نمایندگی فروشگاه افق کوروش:

 

فروشگاه زنجیره ای افق کورش هم با بیش از 1500 شعبه فعال در سراسر کشور فعالیت دارد و تسهیلات بسیار زیادی را برای نمایندگی‌های خود در نظر گرفته است. از جمله آن تسهیلات، تأمین مستمر کالاها، و فراهم کردن امکاناتی برای عدم نیاز به خرید نقدی و عدم نیاز به دپوی محصولات می‌باشد.

این فروشگاه هم دارای شرایط ملکی، شرایط فرد متقاضی و شرایطی برای دریافت وثیقه می باشد که شما برای دریافت شرایط ملکی و شرایط فرد متقاضی می توانید به سایت افق کوروش مراجعه کنید. ما در راستای اجاره سند و یا همان سند اجاره ای فقط درباره ی شرایط وثیقه ای این فروشگاه می نویسیم.

این فروشگاه در خصوص وثیقه، هم به صورت ضمانت بانکی و هم وثیقه ملکی قبول می کند و ما در این مقاله فقط به وثیقه ملکی یا همان سند اجاره ای برای شما می نویسیم.

به صورت کلی وثیقه برای افق کوروش براساس متراژ می باشد به طور مثال  اگر از 150 تا 185 متر مربع باشد میزان وثیقه 450 میلیون تومان می باشد و برای متراژهای 185 تا 300 متر مربع میزان وثیقه 500 میلیون می باشد و در صورت دریافت تسهیلات از افق کوروش 120% مبلغ تسهیلات به میزان  وثیقه شما افزوده می شود. البته 150 میلیون چک نیز علاوه بر موارد بالا دریافت می کنند.

اما شرایط وثیقه ملکی برای فروشگاه کوروش به این گونه می باشد که وثیقه به صورت شش دانگ دارای عرصه و اعیان باشد و این سند روستایی و دارای کاربری زراعی یا صنعتی نباشد و همین طور در رهن بانک یا در بازداشت نباشد. سند مورد نیاز فروشگاه افق کوروش براساس ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری باید سهل‌البیع باشد و همین طور سند وثیقه ای باید رسمی باشد یعنی قولنامه یا مبایعه نامه های املاک ها مورد پذیرش نمی‌باشد.

 شخصی که در خواست مجوز را برای نمایندگی این فروشگاه زنجیره ای میدهد باید دارای تابعیت کشور ایران باشد. گواهی عدم اعتیادش را باید ارائه دهد و حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و 25 سال داشته باشد. از گواهی عدم سوءپیشینه کیفری نیز برخوردار باشد.

 همچنین شخص درخواست کننده باید امکان تخصیص یک فروشگاه با حداقل 100 مترمربع و با کاربری تجاری و سند مالکیت یا اجاره‌نامه داشته باشد.

 دریافت کردن ضمانت‌نامه یا ترهین ملک، توسط مجموعه افق کوروش برای ضمانت به دلیل کالا و محصولاتی که در اختیار متقاضی نمایندگی می‌دهد به صورت امانی و بدون دریافت وجه، الزامی است.

شرایط اخذ نمایندگی فروشگاه های زنجیره ای، هر کدام در شرایط خاص خودشان برای اعتماد سازی و روند بهتر کار در دادن مجوز رسمی نمایندگی شان، سندی را از درخواست کنندگان خود دریافت کرده و میش خود به صورت امانت نگه می دارند و دلیل آن را هر کدام به طور کلی به این صورت بیان کرده اند که به جهت اینکه بعضی از کالاها و یا محصولات به صورت امانی و بدون دریافت وجه برلی نمایندگی ها ارسال می شود لذا در قبال آنها این اسناد را خواهانند.

بنابراین اگر کسی شرایط نداشته باشد چنین اسنادی را تهیه کند می تواند این اسناد را اجاره کند. برای چگونگی اجاره سند برای اخذ نمایندگی فروشگاه های زنجیره‌ای به مقاله آن مراجعه کنید.

برای اجاره کردن سند برای اخذ نمایندگی در فروشگاه های زنجیره ای پیشنهاد میکنیم با مشاورین حقوقی تیم سندگذار مشورت نمایید تا سند مورد نظر خود را بیابید.

برای مشاهده روزانه آگهی‌ اسناد موجود در سندگذار، اینستاگرام سندگذار را دنبال کنید.

1 نظر

  • ستار

    1402-10-02 - 11:41 ق.ظ

    سلام.معمولا برای نمایندگی جانبو چقد سند میخوان؟به چی بستگی داره؟

پیام بگذارید