برای آزادی زندانی چه کار کنم ؟
برای آزادی زندانی چه کار کنم؟

مقدمه

زندان شدن یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است در زندگی هر شخصی اتفاق بیفتد. برخی از افراد بر این باورند که زندان مختص افرادی است که مرتکب جرایم عمدی و سنگین شده اند. اما این اتفاق ممکن است برای هر فردی با هر سابقه و موقعیت اجتماعی اتفاق بیفتد. بسیاری از جرایمی که در قانون مجازات اسلامی ذکر شده اند جزو جرایم غیرعمد هستند به عنوان مثال تصادفات رانندگی منجر به فوت. از طرف دیگر بسیاری از افراد هستند که به دلیل بدهی مالی، ورشکستگی و مهریه در زندان به سر می برند، در حالی که هیچ یک مرتکب جرمی نشده اند. بنابراین اینکه معتقد باشیم حبس صرفا برای مجرمین و جنایتکاران می باشد در اشتباه خواهیم بود. حال سوال مهم این است که اگر با موضوع زندان مواجه شدیم چه کنیم تا زودتر از بند آن رهایی پیدا کنیم. برخی از راههای قانونی وجود دارد که پس از زندانی شدن، شخص بتواند با ارائه تضمیناتی به مرجع قضایی از بند رهایی پیدا کند. در این مطلب قصد داریم با شما در این خصوص صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

 
 

اجاره سند زندانی چیست؟

 

اجاره سند زندانی حاکی از نوعی توافق بین شخص مالک یا صاحب سند با شخص نیازمند به سند است. در این توافق شخص مالک متعهد می شود که با دریافت مبلغی تحت عنوان اجاره بها، سند خود را به مدت عموماً یک سال در مرجع قضایی به عنوان تضمین بسپارد. در مقابل هم متهم یا زندانی تعهد می دهد که به محض احضار توسط مرجع قضایی خود را به دادگاه معرفی کند و چنانچه حبس وی اجرا شد سریعاً خود را به زندان معرفی نماید. زندانی همیشه به معنای شخصی نیست که مرتکب جرمی شده باشد. بسیاری از افراد هستند که به دلیل بدهی مالی ناشی از چک یا مهریه در زندان به سر می برند. اگر دادگاه با درخواست اعسار این افراد موافقت نماید با سپردن تضمین به دادگاه حقوقی که سند ملکی است می توانند به صورت کامل از زندان رهایی پیدا کنند.

اجاره سند زندانی مفهومی است که در سال های اخیر رواج پیدا کرده و به دلیل افزایش قیمت ملک و املاک و افزایش تعداد مستأجرین، نیاز به سند مالکیت رو به روز در حال بالا رفتن است. بسیاری از افراد هستند که به دلیل مشکلات قضایی نیاز به سند رسمی مالکیت اموال غیرمنقول دارند، اما به دلیل اینکه مستأجر هستند نمی توانند سندی را به دادگاه معرفی کنند. برخی افراد دیگر نیز هستند که ارزش سند مالکیت آنها کفاف مبلغ قرار صادره از دادگاه را نمی دهد و مجبور هستند به میزان مازاد آن سند دیگری را معرفی نمایند. در جامعه و عصر حاضر کمتر کسی پیدا می شود که بخواهد به منظور ضمانت از شخص دیگر سند ملکی خود را به خطر انداخته و نزد دادگاه توقیف نماید، مگر اینکه سندگذار رابطه نسبی نزدیک با متهم یا زندانی داشته باشد و از سر دلسوزی و ترحم بخواهد چنین کاری را انجام دهد. اجاره سند برای زندانی مفهومی است که شما را از توسل جستن به اعضای خانواده و خویشاوندان و دوستان بی نیاز می کند و به راحتی می توانید با مراجعه به دفاتر و مراکزی همچون مجموعه سندگذار که به صورت تخصصی در زمینه سندگذاری فعالیت دارند درخواست سند ملکی بدهید و پس از طی روند قراردادی و قانونی آن، متهم یا زندانی خود را از بند حبس رهایی دهید.

ضمانت برای آزادی زندانی تلفیقی از مفاهیم حقوقی و کیفری است و بهتر است با تمام جزئیات آن‌ها آشنا باشید. در ادامه می‌خواهیم شما را با انواع سند آشنا کنیم تا دامنه اطلاعات شما در این زمینه وسیع‌تر گردد.

برای آزادی زندانی چه کار کنم ؟
برای آزادی زندانی چه کار کنم ؟

انواع سند

برای اینکه اسناد را طبقه‌بندی کنیم، می‌توان پارامترهای زیادی در نظر گرفت، اما در این مطلب می‌خواهیم بدانیم که کدام سندها برای آزادی زندانی از دید قانون اعتبار دارند و می‌توان از آن‌ها استفاده نمود. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که سندی را برای آزادی یک فرد ارائه نموده‌اید اما قاضی اعتبار آن را رد کرده است.

به طور کلی سندها را می‌توان به دو دسته رسمی و عادی دسته بندی کرد. سند رسمی در ماده 1287 قانون مدنی تعریف شده است. در این ماده میخوانیم اسنادی که در اداره ثبت اسناد و املاک و یا دفاتر اسناد رسمی یا در نزد سایر مامورین رسمی در حدود صلاحیت آن ها و بر طبق مقررات قانونی تنظیم شده باشند، رسمی است. هرآنچه که بر اساس شرایط مذکور در این ماده تنظیم نشده باشد سند عادی است. یعنی سند و نوشته ای که توسط ادارات ثبت اسناد و املاک و یا دفاتر اسناد رسمی و در حدود صلاحیت آنها تنظیم نشده باشد و مثلا به صورت دست نویس بین دو نفر شخص عادی تنظیم شده باشد سند عادی خواهد بود. قطعا می‌دانید که بسیاری از املاک و مستغلات با قولنامه و داد و ستد می‌شوند؛ در این نوع اسناد که تنها خریدار، فروشنده و نماینده اتحادیه املاک حاضر هستند و مأمور رسمی ذیل آن سند امضایی ندارد، به عنوان یک سند عادی شناخته می‌شوند. در مراجع قضایی که قرار وثیقه صادر می شود تنها اموال غیرمنقولی به عنوان وثیقه پذیرفته می شود که دارای سند رسمی باشند. املاکی که دارای سند رسمی نیست و به صورت قولنامه ای یا وکالتی تنظیم شده است قابل توثیق نبوده و دادسراها و دادگاهها از پذیرش اسناد عادی مالکیت به عنوان ضمانت و وثیقه خودداری می نمایند.

 

اهمیت قرارداد اجاره سند

مراجع قضایی حقوقی و کیفری در پرونده های جاری خود ممکن است در قالب قرار تأمین کیفری، اعطای مرخصی به زندانی و یا رهایی از زندان در پرونده های محکومیت مالی به سند ملکی نیاز داشته باشند و با صدور قرار وثیقه لازم باشد شخص متهم یا زندانی سند ملکی به ارزش مورد تأیید مرجع قضایی معرفی نماید. در حال حاضر با توجه به بالا بودن قیمت ملک و املاک و به طورکلی اموال غیرمنقول در کشور بسیاری از افراد از داشتن اموال غیرمنقول محروم هستند و مجبورند به صورت مستأجری زندگی خود را مدیریت نمایند و به همین دلیل مستاجرین در صورت مواجه شدن با قرار تودیع وثیقه ملکی با مشکل بزرگی مواجه شده و چاره ای جز معرفی سند ملکی از سوی دوستان، بستگان و آشنایان و یا رفتن به زندان ندارند.

تیم ما این امکان را فراهم نموده که با انعقاد قرارداد اجاره سند، ملک مورد تأییدی را به شما معرفی نماید. شروع این کار با مراجعه به دفتر ما واقع در سعادت آباد تهران می باشد. چنانچه شما نیازمند سند ملکی می باشید و تلاش های شما در فراهم کردن سند بی نتیجه بوده است نگران نباشید. کافیست قبل از مراجعه حضوری با شماره های ما تماس بگیرید و با کارشناسان ما ارتباط برقرار نموده و با شرایط و ضوابط اجاره سند در تیم ما آشنا شوید و اگر با آن موافق بودید حضوری برای عقد قرارداد تشریف بیاورید.

هدف از انعقاد قرارداد تضمین حقوق شخص سندگذار و ایجاد تعهداتی برای طرفین قرارداد است. شخص سندگذار با دریافت مبلغ اجاره بها، متعهد می شود که سند ملکی خود را به مدت یک سال در مرجع قضایی به عنوان وثیقه توقیف نماید و متهم یا زندانی نیز با پرداخت مبلغ اجاره و ارائه تضمین های لازم متعهد می شود که پس از رهایی از زندان با تیم ما ارتباط داشته و به محض نیاز به حضور در مرجع قضایی یا مراجعه به زندان نسبت به رعایت مواعد و زمان های قانونی و ابلاغ شده حداکثر تلاش خود را داشته باشد. بنابراین  هریک از طرفین قرارداد لازم است نسبت به تعهدات خود پای بند باشند. چنانچه شخص متهم یا زندانی بخواهد از زیر بار تعهدات خود در این قرارداد طفره برود تیم ما مجبور خواهد شد که از ابزارهای قانونی و قراردادی خود استفاده و سریعا نسبت به الزام شخص به حضور در مرجع قضایی اقدام نماید.

 

رسالت تیم ما به هیچ عنوان تسهیل راه فرار از زندان و محکومیت و یا فراهم آوردن بستر و شرایط این عمل غیرقانونی نخواهد بود. خدمتی که ما در حال ارائه هستیم کاملا قانونی و منطبق با موازین شرع و قانون است. اگر شخصی به دنبال راهی برای فرار از زندان است به هیچ عنوان سراغ ما نیاید که مسیر را اشتباه رفته است. 

قراردادی که در خصوص اجاره سند برای وثیقه زندانی منعقد می شود نیازمند این است که با رعایت کامل تمام جوانب مذکور در قانون مدنی، شرایطی را فراهم نکند که منجر به فرار شخص زندانی از چنگ قانون شود. چراکه فراهم نمودن موجبات فرار اشخاصی که قانوناً زندانی یا دستگیر شده اند در قانون مجازات اسلامی جرم شناخته شده که بر حسب نوع جرم ارتکاب یافته میزان مجازات حبس آن مختلف می باشد. 

برای آزادی زندانی چه کار کنم ؟
برای آزادی زندانی چه کار کنم ؟

اهمیت اجاره سند

اجاره سند برای زندانی چند سالی است توسط برخی از موسسات و مراکز ارائه می شود و هدف آن تهیه و تأمین سند ملکی برای بازداشت شدگان یا زندانیانی است که به دلیل نداشتن سند ملکی یا عجز از تودیع وثیقه توسط دادسرا یا دادگاه بازداشت شده اند و یا به دلیل مذکور در ایام گذراندن دوران حبس قادر به اخذ مرخصی نشده اند. مطابق با قانون آیین دادرسی کیفری اگر پرونده شخصی با عنوانی اتهامی در مرجع قضایی مطرح شود به منظور دسترسی راحت تر به متهم و جلوگیری از فرار و مخفی شدن وی قراری تحت عنوان قرار تأمین صادر می شود که برحسب نوع جرم و میزان مجازات متفاوت است. یکی از مهم ترین و پرکاربردترین قرارهای تأمین کیفری قرار تودیع وثیقه می باشد. پس از صدور این قرار لازم است متهم یا زندانی مال منقول یا غیرمنقولی را به دادسرا یا دادگاه معرفی نماید که در عمل، مال منقول همانند خودرو به سختی مورد پذیرش قرار می گیرد. در اینجاست که پی به اهمیت اجاره سند برای زندانی می بریم و خواهیم دید که اگر در تودیع سند ملکی با مشکلی مواجه بودیم، اجاره سند چقدر می تواند راهگشا باشد.

 

موسسات خدمات اجاره اسناد

علاوه بر اینکه شما می‌توانید از اشخاص، دوست یا آشنا برای آزادی زندانی سند اجاره کنید، از برخی موسسات نیز می‌توان این درخواست را داشت. گاهی ممکن است که موردی پیش بیاید که نباید هیچ کس از آن مطلع شود و در این شرایط بهتر است با یک موسسه معتبر که وکلای درجه یک در اختیار دارد، در ارتباط بود.

یکی از برترین موسسات که در زمینه اجاره سند، اجاره وثیقه و فعالیت دارد، موسسه حقوقی سندگذار است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های تماس در سایت با مشاورین این مجموعه در ارتباط باشید. مشاوره رایگان از مزایای مجموعه با سابقه ما می‌باشد. تیم سندگذار ما متشکل از تعداد انبوهی از مالکینی است که در سرتاسر ایران دارای اموال غیرمنقول اعم از خانه، آپارتمان، مغازه، واحد تجاری، زمین بوده و آماده عقد قرارداد با افراد متقاضی سند هستند. شاید برخی موسسات، شرکت ها و حتی برخی افراد باشند که با واسطه گری و دلالی، اشخاصی را به عنوان سندگذار به شما معرفی کنند، اما تفاوت و مزایای مجموعه ما نسبت به سایر رقبا مواردی به شرح ذیل است:

1- با هدف جلب رضایت و اعتماد متقاضیان، تیم سندگذار ما در مجموعه ای کاملاً رسمی، قانونی و دارای شخصیت حقوقی با شماره ثبت، اقامتگاه و نشانی مشخص است.

2- نرخ اجاره ای که از سوی تیم ما اخذ می گردد نسبت به سایر رقبا تفاوت فاحش داشته و بسیار ارزان تر و اقتصادی تر می باشد.

3- تیم سندگذار زیر نظر تیمی از وکلای پایه یک دادگستری فعالیت دارد که ضمن ارائه سند کارشناسی شده، می تواند خدماتی همچون وکالت و مشاوره حقوقی را در کنار آن برای همان پرونده ارائه دهد.

4-  گستره فعالیت مجموعه سندگذار تمامی نقاط ایران بوده و دارای نماینده و سندگذار است و محدودیتی از این بابت وجود ندارد.

5- تمامی اسنادی که به عنوان وثیقه به دادگاه معرفی می شوند قبل از ارائه، از نظر اصالت و قانونی بودن و آزاد بودن توسط کارشناسان ما مورد بررسی قرار گرفته و نگرانی از این بابت متوجه متفاضی نمی باشد.

6- تیم ما قریب به 17 سال است که در امر سندگذاری و اجاره سند فعالیت داشته و جدای از کسب تجربیات پربار، در طول این مدت توانسته است رضایت حداکثری را در میان متقاضیان خود کسب کند.

برای آزادی زندانی چه کار کنم ؟
برای آزادی زندانی چه کار کنم ؟

 

جمع بندی و نتیجه گیری

هر خانواده ای ممکن است با پدیده زندان مواجه شود. همانطور که گفته شد زندان مختص مجرمین خطرناک نبوده و هیچ کس نباید خود را مصون از این بداند که هیچ گاه پایش به زندان باز نخواهد شد. زندان محلی برای نگهداری مرتکبین جرایم غیرعمد همانند تصادفات رانندگی و همچنین بدهکاران مالی می باشد. هر شخصی در زندگی خود ممکن است دچار ورشکستگی، ضرر و زیان و خسارت های مالی شود و این شرایط به میزانی حاد و مشکل ساز شود که فرد را با پرونده دادگاهی مواجه کند. یکی از رایج ترین پرونده های محکومیت مالی که منجر به زندانی شخص می شود پرونده های مهریه است. برخلاف عقیده و باور رایج که مهریه زندان ندارد، باید گفت که تا 110 عدد سکه بهار آزادی همچنان امکان اعمال حبس پس از محکومیت مرد به پرداخت مهریه وجود دارد و چنانچه مرد به رغم داشتن توانایی مالی از پرداخت مهریه خودداری کند، اعمال ماده 3 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی که مرتبط با جلب و زندان است امکانپذیر است. بنابراین هر فردی می بایست این احتمال را بدهد که ممکن است در آینده برای وی مشکلات قضایی و حقوقی و زندان پیش آید. اگر شما دوست عزیز که این مطالب را ملاحظه می نمایید، زندانی تان امکان آزادی یا مرخصی گرفتن در قبال تودیع وثیقه داشت، پیشنهاد کارساز و راهگشای ما به عنوان تیم سندگذار این است که با کارشناسان ما ارتباط بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید و ضمن اخذ مشاوره و آشنایی با روند اجاره سند، با اجاره سند از بانک سندگذار ما مشکل خود را مرتفع نمایید و نعمت آزادی را به شخص زندانی بازگردانید. همانطور که گفته شد تیم ما با سابقه ای قریب به 17 سال دارای تجربیات گرانبهایی در زمینه اجاره سند بوده و بر مقررات آن آشنایی کامل داشته و سندی را به شما معرفی می نماید که بدون هیچ گونه مشکل کارشناسی بتوانید در سریع ترین زمان ممکن مراحل وثیقه گذاری را انجام داده و پس از توقیف ملک، زندانی را از حبس نجات دهید.

>>> سند اجاره ای ارزان

<iframe style=”border: 0;” src=”https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m14!1m8!1m3!1d207262.83244510117!2d51.376721!3d35.738962!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x3f8e078af0308935%3A0xe8b003434921249b!2ssanadgozar!5e0!3m2!1sen!2s!4v1690493332233!5m2!1sen!2s” width=”600” height=”450” allowfullscreen=”allowfullscreen”></iframe>

لای

2 نظرات

  • مهمان

    1402-10-09 - 1:28 ب.ظ

    خیلی مفید بود ممنون از راهنمایی هاتون
    مشاوره هم دارید؟

  • مسعود

    1402-10-09 - 7:48 ب.ظ

    سلام
    ما یه سند مشاع داریم. میتونم برای آزادی برادرم ازش استفاده کنم؟

پیام بگذارید