سند اجاره‌ای برای زندانی از دیوار یا سند گذار

 سند اجاره‌ای برای زندانی از دیوار یا سندگذار؟

 

مقدمه:

قبل از پاسخ به این پرسش که سند اجاره‌ای را از سایت دیوار بگیریم یا سندگذار لازم است مختصر توضیحی درمورد تودیع وثیقه و اجاره‌ی سند و مراحل اجاره سند، بدهیم.
کلمه‌ی زندان، در تمامی اعصار و دوره ها وجود داشته و همه ی ما کم و بیش با کلمات زندان و حبس و معنی و مفهوم آن آشنا هستیم. هنگامی که از فردی خطایی سر بزند و بر خلاف قانون و یا مصالح مملکت و مردم کاری انجام داده باشد، یا در دعاوی مختلف که حتی خدایی ناکرده به مرگ شخص و یا اشخاصی منجر می گردد، فرد خاطی، بر اساس قانون کشور به حبس و یا حتی اعدام محکوم می گردد.

 البته مدت زمان زندان و تحمل کیفر ، بسته به کوچک و یا بزرگ بودن خطای افراد،  ممکن است تفاوت های بارزی با یکدیگر داشته باشد.

در پاره ای موارد فرد زندانی، می تواند با ارائه ی سند معتبر ، از مرخصی و یا حتی آزادی مشروط استفاده کند و یک سند معتبر در اینگونه موارد بسیار کارساز خواهد بود. در این مورد ممکن است شخص یا اشخاصی، سند ملکی نداشته باشند و بایستی اقدام به تهیه ی سند اجاره ای برای زندانی نمایند.

در این حالت سوالاتی برای افراد به وجود می آید مانند اینکه:


آیا می توانم سند اجاره کنم؟

برای اجاره ی سند اجاره ای برای زندانی  از کجا باید شروع کرد؟
چگونه اشخاص و دفاتر معتبر را جهت تهیه ی سند برای زندانی، انتخاب کنیم؟

همچنین در حالت کلی خیلی از افراد مایلند بدانند که اجاره ی سند برای زندانی چطور و چگونه انجام می‌پذیرد. اینها سوالات و ابهاماتی هستند که تیم سندگذار با 15 سال تجربه، در مقاله‌ی پیش رو، پاسخ آن را مختصر و مفید به شما عزیزان ارائه می‌کند. برای ارتباط با تیم وکلا کلیک کنید.

سند اجاره ای برای زندانی از دیوار
سند اجاره ای برای زندانی از دیوار

سند چیست؟


همه‌ی ما نام سند را شنیده‌ایم اما شاید به درستی معنای آن را نمی‌دانیم. سند در لغت به معنای مدرک و یا برگه‌ی گواهی است و خدمات متعددی توسط این برگه انجام می‌پذیرد.
این خدمات می‌تواند گرفتن وام از بانک باشد و یا آزادی موقت و مشروط زندانی از زندان و یا هر خدمت دیگری را شامل شود.
برای مطالعه ماده 1284 تا 1290

 آزادی زندانی توسط وثیقه و یا همان سند نیز به این معناست که فرد متهم قادر خواهد بود با ارائه‌ی این برگه‌ی گواهی تا هنگام تشکیل دادگاه آزاد شده و بتواند برای اثبات بیگناهی خود ادّله کافی به مقام قضایی ارائه دهد.

 

در این مبحث لازم است که در ابتدا با مفاهیمی چون اجاره ی وثیقه و تودیع وثیقه آشنا شویم؛

تودیع وثیقه:

 

یکی از اصطلاحاتی که در مورد وثیقه به کار می‌رود، تودیع وثیقه است. منظور از تودیع وثیقه درواقع سپردن همان وثیقه‌ای است که بازپرس به آن حکم داده است. بنابراین خانواده متهم، شخص ثالث، وکیل کیفری متهم، خود متهم می‌تواند وثیقه‌ای را به میزان مشخص شده در قرار، بسپارد. لازم به ذکر است که آزادی متهم پس از سپردن قرار موقتی است.
برای مطالعه بیشتر درمورد تودیع وثیقه به مقاله آن رجوع کنید.

 

اجاره وثیقه:


تصور کنید فردی به زندان افتاده و لازم است برای اثبات بی‌گناهی خود و یا حتی استفاده از مرخصی زندان، به جمع آوری مدارک و مستنداتی بپردازد.

طبیعی است که در کشور ما ایران و یا سایر کشورها، افراد زیادی هستند که از خود منزلی نداشته و به صورت استیجاری، زندگی می‌کنند. طبعا این افراد فاقد سند ملکی بوده و اگر خدایی نا کرده برای یکی از عزیزانشان مشکلی پیش آید و کار به بازداشت و زندان برسد نیاز مبرمی به یک سند ملکی دارند تا وی را که در بازداشت و یا زندان بسر می‌برد آزاد نموده و یا به مرخصی ببرند. در این حالت برای تهیه‌ی سند باید چکار کنند؟

در این حالت با استفاده از اجاره‌ی وثیقه و ارائه‌ی آن به مقامات مسئول، دستگاه قضایی اطمینان پیدا خواهد کرد که فرد خاطی مجددا به زندان باز خواهد گشت و از عدم فرار احتمالی زندانی مطمئن خواهد شد. از سوی دیگر فرد زندانی نیز به هدف خود یعنی آزادی موقت، می‌رسد.

 

چرا وجود دفاتر اجاره ی وثیقه لازم است؟


سوالی که در اینجا مطرح است بدین شرح است که آیا میتوان به هر شخصی که ادعای داشتن سند را دارد اعتماد نمود؟
آیا سخنان شخصی که مدعی شده سند معتبری در اختیار ما می‌گذارد، صحت داشته و سند مزبور، قانونی می‌باشد؟
آیا تمام دفاتر اجاره‌ی سند، وجاهت قانونی دارند؟

با کمی تامل در میابیم که باید مکانها، دفاتر و اشخاصی در جامعه وجود داشته باشد که بتوان برای اجاره ی سند برای زندانی، به آنها اطمینان و مراجعه نمود.

 افراد بسیاری وجود دارند که ممکن است اسناد نامعتبر و غیرقانونی به شما بدهند که نه تنها مشکل شما حل نشده، بلکه در دام کلاهبرداران نیز گرفتار آمده و دردی به دردهایتان افزوده میگردد.

ممکن است برای سند اجاره‌ای برای مرخصی زندانی، اسناد معتبری به شما ارائه گردد و درمقابلِ مبلغ گزافی، سند را اجاره دهند. مبلغی که چه بسا بیش از حد توان شما باشد.
در این حالت می‌توان گفت که شما مورد سوء استفاده‌ی اشخاص کلاهبردار قرار گرفته و هزینه‌هایی بیشتر از آنچه که عرف است، پرداخت خواهید نمود.

 

چرا سند اجاره ای برای زندانی فاقد سند شخصی لازم است؟


پرسش به این سوال بسیار ساده و راحت است؛ ممکن است که فرد زندانی برای اثبات بی گناهی خود احتیاج به زمان داشته باشد؛ این در حالی است که امکان دارد فرایند دادرسی نیز بسیار طولانی و پیچیده گردد و لازم شود شخص، به هر ترتیب شده برای اثبات بی گناهی خود یا در صورت دارا بودن بیماری خاص  به مرخصی و آزادی موقت از زندان و بازداشتگاه، نیاز داشته باشد.

 

سند اجاره ای از دیوار
سند اجاره ای از دیوار

اجاره‌ی سند برای زندانی از دیوار:


دانستن و تاکید بر این موضوع بسیار لازم است که برای تهیه سند از سایت هایی مثل دیوار و یا شیپور استفاده نکنید. چرا که هرشخصی اعم از حقیقی و حقوقی  می‌تواند در این سایت ها ثبت نام و اقدام به ایجاد آگهی اجاره‌ی سند جعلی و سوری نماید.

همانطور که مستحضر هستید سودجویانی که قصد فریب مردم را دارند، فراوان بوده و ممکن است قصد کلاهبرداری داشته باشند. باتوجه به افزایش کلاهبرداری، نباید به هر نوع آگهی در دیوار اعتماد نمایید.

 اما چرا سندگذار؟

احتمالا این سوالی است که در ذهن دارید و ما به آن پاسخ می دهیم. 

تیم سندگذار متشکل از تعداد زیادی از مالکینی است که در سرتاسر ایران دارای اموال غیرمنقول اعم از خانه، آپارتمان، مغازه، واحد تجاری و زمین بوده و آماده عقد قرارداد با افراد متقاضی سند برای توثیق نزد مراجع قضایی است. شاید برخی موسسات، شرکت ها و حتی برخی افراد باشند که با واسطه گری و دلالی، اشخاصی را به عنوان سندگذار به شما معرفی کنند، اما تفاوت تیم و مزایای مجموعه ما نسبت به سایر رقبا به شرح ذیل است:

1- تیم سندگذار با هدف جلب رضایت و اعتماد متقاضیان، در مجموعه ای کاملاً رسمی، قانونی و دارای شخصیت حقوقی با شماره ثبت، اقامتگاه و نشانی مشخص است.

2- نرخ اجاره‌ای که از سوی تیم سندگذار اخذ میگردد نسبت به سایر رقبا تفاوت چشمگیری داشته و بسیار ارزان‌تر و اقتصادی‌تر می‌باشد.

3- تیم سندگذار زیر نظر تیمی از وکلای پایه یک دادگستری فعالیت دارد که ضمن ارائه یک کار قانونمند و کارشناسی شده، میتواند خدماتی همچون وکالت و مشاوره حقوقی را در کنار آن برای همان پرونده ارائه دهد.

4- مزیت دیگر تیم سندگذار، گستره فعالیت است. سندگذار در تمامی نقاط ایران دارای نماینده بوده و آماده انعقاد قرارداد بدون محدودیت مبلغ وثیقه است.

5- تمامی اسنادی که به عنوان وثیقه به دادگاه معرفی می‌شوند قبل از ارائه، از نظر اصالت و قانونی بودن و آزاد بودن توسط کارشناسان تیم وکلای سندگذار مورد بررسی قرار گرفته و نگرانی از این بابت متوجه متفاضی نمی‌باشد.

6- تیم سندگذار قریب به 17 سال است که در امر سندگذاری و اجاره سند فعالیت داشته و جدای از کسب تجربیات پربار، در طول این مدت توانسته است رضایت حداکثری را در میان متقاضیان خود کسب کند.

مراحل اجاره ی سند از سندگذار
مراحل اجاره ی سند از سندگذار

مراحل اجاره ی سند از سندگذار به شرح زیر است:


در ابتدا باید بدانید که اگر متهم و نیز سند در یک شهر یا یک منطقه باشند فرایند  سند گذاری در مرجع قضایی و آزادی زندانی، در عرض مدت کوتاهی  انجام می پذیرد.

  • در ابتدا باید مالک سند به شعبه‌ی اصلی مربوط به پرونده مراجعه نموده و مورد احراز هویت قرار گیرد. (البته در این مورد شخص دارنده ی سند، می تواند کسی را به عنوان نماینده‌ی خود انتخاب نماید.)
  • مرجع قضایی، نامه‌ای را در رابطه با اعطای نیابت به مالک می‌دهد و توسط این نامه، شخص خواهد توانست مراحل مختلفی از جمله بازداشت سند و نیز ارزیابی و کارشناسی را توسط دادگاه به انجام برساند. البته این کار بعد از احراز هویت شخص انجام می پذیرد.
  • مالک سند دستور کارشناسی و ارزیابی ملک خود را از مقام قضایی، که البته همان قاضی شعبه ی مربوطه می‌باشد دریافت می‌نماید.
  • کارشناس رسمی دادگستری، در محل ملک، حاضر شده و نسبت به ارزیابی و ارزش ملک اقدام می‌نماید.
  • مرجع قضایی پس از ارزیابی و کارشناسی ملک، دستور بازداشت سند را صادر می‌نماید و سند گذار، خواهد توانست با داشتن این نامه قضایی، به اداره ثبت مراجعه نموده و سند خود را بازداشت نماید.
  • هنگامی که سند ملکی در اداره‌ی ثبت ، بازداشت گردید با نامه به شعبه‌ی اصلی فرستاده می‌شود که این محل در واقع محل طرح دعوا یا پرونده می‌باشد. در این مرحله معمولاً تسویه حساب مبلغ اجاره سند انجام می‌شود.
  • مرحله بعد که برای خانواده‌ها بسیار دلپذیر است، آزادی متهم یا زندانی از حبس می باشد.

 

چگونه یک سند گذار مطمئن پیدا کنیم؟


برای یافتن یک سندگذار مطمئن و معتبر، و سند اجاره ای برای زندانی، دفاتر و مراجع قانونی معتبری مثل تیم ما (سندگذار) و کارپردازان و… در سطح شهر و استان وجود دارند که می‌توانید با خیال راحت به آنها مراجعه نمایید.

سایت و تیم سندگذار نیز از دفاتر و مراجع معتبری می‌باشند که می‌توانید به هنگام ضرورت و نیاز به سند ملکی، با مراجعه به آن از بهترین خدمات بهره‌مند گردید.

باید به این نکته‌ی مهم توجه داشته باشید که برای اجاره‌ی سند برای زندانی، از مؤسسات و مجموعه‌ها و سایت هایی استفاده کنید که پروسه های مختلف قانونی از جمله سند گذاری و بازداشت سند را توسط وکلای رسمی دادگستری و مشاوران حقوقی انجام می‌دهند که البته تیم ما نیز چنین وکلا و کارشناسان حقوقی خبره‌ای را در اختیار دارد. ما به عنوان یک تیم حقوقی با سابقه اجاره‌ی سند از دیوار را توصیه نمی‌کنیم. شما به رقبای ما مثل سایت کارپردازان مراجعه نمایید ولی به آگهی مندرج برای سند اجاره‌ای در سایت دیوار اعتماد نکنید.

 

نتیجه گیری


همانطور که اشاره کردیم سند اجاره‌ای، در حقیقت نوعی قرارداد می‌باشد که بین طرفین، به صورت رسمی امضا می‌گردد.

همچنین بسیاری از افراد برای گرفتن وام‌های ضروری از بانک نیاز به سند دارند و از آنجایی که خود، فاقد سند می باشند به اجاره ی سند معتبر می پردازند. البته کاربرد سند بسیار زیاد بوده، اما بیشتر برای افرادی اهمیت دارد که به دلایلی در بازداشت و یا زندان بسر می‌برند و با تودیع وثیقه به موقتا آزاد می‌شوند.

برای زندانیانی هم که در زندان بسر می‌برند و نیاز به مرخصی دارند سند ملکی، بسیار مهم خواهد بود. در حقیقت سند اجاره ای برای زندانی، سندی رسمی است که طی قراردادی برای مدت زمان مشخصی به افرادی که نیاز به آن دارند واگذار می‌گردد.

البته قیمت سند اجاره‌ای برای زندانی در شرایط و موارد مختلف متغیر می‌باشد که کارشناسان مربوطه، ارزش آن را مشخص خواهند نمود.

 >>> سند اجاره ای ارزان

9 نظرات

پیام بگذارید