شرایط اجاره سند و سند اجاره ای برای زندانی

شرایط اجاره سند و سند اجاره ای

مقدمه

در این مقاله می خواهم به اطلاع شما بزرگواران برسانم که اجاره سند و سند اجاره ای برای زندانی چه شرایطی دارد.

امیدوارم که با مطالعه ی این مقاله، بتوانید به سؤالاتی که در زمینه تامین وثیقه زندانی برای شما بوجود آمده پاسخ درخوری تقدیم کنم. قطعاً که با اطلاعاتی که کسب می کنید خواهید توانست تحلیل درستی در رابطه با شرایط اجاره سند داشته باشید و اگر چنانچه خودتان نیازمند سند اجاره ای هستید و  عزیزانتان در بازداشت هستند، بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. از آنجا که استفاده از سند اجاره­ ای برای دریافت کننده بار مالی و برای مالک ریسک به دنبال خواهد داشت ، لذا اطلاع از قوانین و شرایط استفاده، ضروری به نظر می رسد. لذا با من همراه باشید تا تجربیات مجموعه سند گذار را که طی بیش از ۱۷ سال کار در عرصه وثیقه گذاری بدست آمده با شما به اشتراک بگذارم.

تعاریف

وثیقه: عبارت است از مال منقول، غیر منقول، ضمانت نامه بانکی و وجه نقد که به دستگاه قضایی توسط مالک رسمی آن مال به منظور ضمانت جهت آزادی متهم یا زندانی معرفی می شود. در عمل بیشتر مال غیر منقول توسط مقام قضایی پذیرفته می شود.

سند اجاره ای: سند آپارتمان، زمین و یا هر مال غیر منقولی است که جهت آزادی متهم یا زندانی برای مدت یک سال اجاره می شود.

 

شرایط اجاره سند برای زندانی

دراین قسمت می خواهیم درباره این بنویسیم که یک سند برای دادگاه که قرار است به عنوان وثیقه برای ضمانت گذاشته شود و مهر بازداشت بخورد باید چه شرایط یا چه ویژگی هایی داشته باشد که مورد پسند مرجع قضایی باشد. ابتدا باید توجه داشت که میزان وثیقه توسط مرجع قضایی تعیین می گردد و تأئید آن با شرایط مدنظر بازپرس می باشد که بعضی از این شرایط به شرح ذیل می باشد:

  • ارزش سند نباید از میزان قرار صادره کمتر باشد.
  • برخی از مراجع قضایی سند بازداشت شده یا مهر خورده نمی پذیرند.
  • برخی از مراجع قضایی سند های خارج از محدوده قضایی خود را قبول نمی کنند.
  • سند ها باید دارای پایان کار باشد و به اصطلاح دارای عرصه و اعیان باشد.
  • سند های ملکی باید به صورت 6 دانگ باشد تا مورد پذیرش قرار گیرد.

باتوجه به این شرایط، ممکن است یافتن سند برای زندانی ها یا خانواده هایشان سخت شود و ممکن است اصلا نتوانند سند مناسب پیدا کنند. یا بستگان و آشنایان حاضر به سند گذاری نباشند. ولی کارشناسان مجموعه سند گذار در تمامی شعبه ها حاضر هستند تا برای آزادی زندانی شما یا مرخصی آن ها کلیه خدمات سند اجاره ای را انجام دهند.

ما برای شما سند هایی تهیه می کنیم که شرایطشان باب طبع بازپرس باشد. برخی از مجموعه ها برای اجاره سند برای زندانی شرایطی بسیار سختی پیش روی شما می گذارند. برخی دیگر قیمت های خیلی خیلی پایین تر از معمول پیشنهاد می دهند و شما همیشه با یک خط تلفن با آنها در ارتباط هستید و نه دفتری دارند و نه تمایلی به مراجعه حضوری شما دارند، چون هدفشان کلاهبرداری از شماست و شما هم چون ممکن است در مضیقه مالی باشید راحت به دام آنها می افتید و مشکلی به مشکل موجود خود اضافه می نمایید. بعضاً این افراد شیاد یک کپی سند برای جلب اطمینان شما برایتان می فرستند و در ازای این سند گذاری خیالی که می خواهند برایتان انجام دهند، در خواست مبلغی به صورت کارت به کارت می نمایند و شما هم با پرداخت این مبلغ، جورچین شیادان را تکمیل می کنید.

مجموعه سند گذار ما اجاره سند برای زندانی را با بهترین شرایط انجام می دهد. شما را به دفتر مجموعه دعوت می کند. با شما قرار داد منعقد می نماید و تمامی شروط به صورت شفاف در قرارداد ذکر می شود. مبلغ قرار داد و پیش پرداخت به صورت مکتوب بین دو طرف تایید می شود. شما بابت شرایط ضمانت کاملا توجیه می شوید که چک یا سفته به مبلغ سند به همراه امضای سه تا چهار نفر از آشنایان یا بستگان متهم یا زندانی می باشد.

اجاره سند برای زندانی چه کاربردی دارد؟

برای زندانیانی که جرایم عمد یا غیر عمد دارند بر حسب مدت محکومیتشان، برای آنان مرخصی اختصاص می یابد که پیرو قوانین و مقررات قضایی قابل اجرا است. بنابراین از آنجا که تعداد زیادی از مردم، سند ملکی متناسب با موارد درخواستی مقام قضایی را در اختیار ندارند، برای آنان این امکان به وجود می آید که سند مورد نیاز خود را به صورت اجاره ای تهیه کرده و هزینه ی آن را پرداخت نمایند. در ادامه این مقاله به بررسی شرایط اجاره دادن سند برای زندانی می پردازیم.

پس از مراجعه افراد نیازمند برای اجاره سند به دفاتر رسمی موسسات حقوقی و منعقد شدن  قرارداد میان طرفین، شرایط الزامی در اختیار متقاضی سند قرار می گیرد که به شرح زیر است:

  • ضامنین باید چک و سفته ای را که از او خواسته می شود به میزان قرار صادره به عنوان ضمانت ارائه دهد.
  • ضامنین باید کسب و کار معتبر به همراه جواز کسب داشته باشند و یا باید کارمند، یا بازنشسته اداره ای دولتی بوده و برای اثبات سخنانشان فیش حقوقی خود را بدون قید و شرط تحویل دهند.
  • هویت افراد متقاضی سند و ضامنین لازم است از قبل معین گردد.
  • لازم است که محل سکونت دقیق اقوام متهم یا زندانی مشخص گردد.

 

غالباً اسناد اجاره ای در مرحله اول تنها برای یک سال اجاره می شوند اما بر اساس نیاز متهم یا زندانی، با رضایت صاحب سند قابل تمدید است.

اگر در این زمینه سوالی داشتید برای رفع ابهام، می توانید با مشاوران قدرتمند و با تجربه مجموعه ما مشورت نمایید.

 

مزایای اجاره سند و سند اجاره ای

تجربه ثابت کرده که افرادی که در محیط زندان قرار می گیرند برایشان بازدارندگی ندارد بلکه افرادی که سابقه حبس دارند مرتکب تکرار جرم می شوند. به همین منظور تهیه سند اجاره ای دارای مزیت هایی است. فرد ضمن رهایی از زندان می تواند رضایت شاکی خصوصی را جلب نماید و هرچه زودتر پرونده خود را خاتمه دهد. سابقه حبس منجر به بدنامی فرد در بین دوست و فامیل می شود و در جامعه دچار آسیب خواهد شد، اما تهیه سند اجاره ای برای آزادی وی می تواند شخص متهم یا محکوم را از این آسیب نجات دهد. همچنین با حبس شدن فرد، ممکن است یک خانواده بی سرپرست شده و مشکلات عدیده ای برایشان بوجود آید. همکاران ما در مجموعه سند گذار آماده اند تا امر اجاره سند را برای شما هموطنان در کمترین زمان ممکن و با کمترین قیمت انجام دهند.

 

هزینه اجاره سند برای زندانی

هزینه های اجاره سند برای زندانی با توجه به منطقه تعیین می شود مثلا هزینه سند های تهران نسبت به سند های شهرستان بالاتر است. دلیل آن هم به خاطر سرعت رسیدگی دادگاه های تهران و سرعت بالای انجام کارشناسی سند تهران است. در ضمن در برخی پرونده هایی که در تهران رسیدگی می شود مقام قضایی با توجه به اوضاع و احوال پرونده و متهم و … فقط سند تهران را مطالبه می نماید که خود باعث ایجاد رانت و افزایش قیمت اجاره سند تهران می شود. همچنین اسناد  تهران قابلیت این را دارد که حتی بدون انجام کارشناسی توسط مقام قضایی پذیرش شوند که این هم باعث افزایش قیمت سند اجاره ای تهران می شود. ولی سند اجاره ای شهرستان قیمت پایین تری دارد و معمولاً انجام کار چند روز بیشتر از سند های تهران طول می کشد و آن هم بخاطر کار نیابت می باشد. نیابت یعنی رسیدگی پرونده هایی که سندشان خارج از حوزه قضایی است. نکته قابل توجه این که اگر پرونده شما در شهرستان است. مثلا در اصفهان پرونده دارید. انتخاب سند اجاره ای تهران هم از لحاظ اقتصادی و هم سرعت انجام کار به صرفه نیست و بهتر است از سند اجاره ای اصفهان و حومه البته با حفظ شرایط مورد درخواست مقام قضایی استفاده کنید.

 

انجام برخی از خدمات کارمزد های خود را دارد و برخی از مجموعه ها برای انجام خدمات خود درصد بالایی مثل 20 یا 17 درصد و حتی بالاتر می گیرند ولی مجموعه ما برای اجاره سند برای زندانی ها کار سند اجاره ای خود را با قیمت مناسب و خیلی پائین تر از مجموعه های دیگر انجام می دهد و هزینه مجموعه سند گذار ما مناسب حال ارباب رجوع می باشد و باید مد نظر داشته باشید که هزینه های ما درصدی نیست بلکه توسط تیم حرفه ای سند گذار کارشناسی می شود.

پرداخت هزینه اجاره سند برای زندانی

بعد از اینکه سند اجاره ای مورد نیاز شما توسط کارشناسان در نظر گرفته شد، مبلغ اجاره تعیین و مورد قبول شما واقع شد، شما مبلغی را به عنوان پیش پرداخت می پردازید که البته در قرار داد تنظیمی ثبت می شود. مابقی مبلغ اجاره پس از بازداشت سند و به صورت یک جا دریافت می شود. دقت داشته باشید که امکان پرداخت قسطی میسر نبوده و شما قبل از آزادی عزیزانتان باید حتما مبلغ قرارداد را تسویه نمایید.

نتیجه گیری

در انتهای مقاله نتیجه ای که از موضوعات مطرح شده می توان گرفت این است که اولاً هر فردی از افراد جامعه بدون توجه به طبقه اجتماعی و مدرک تحصیلی و ثروت و … ممکن است نیازمند سند اجاره ای شود، پس لازم است نسبت به آن اطلاعات کافی کسب کند. ثانیاً داشتن معلومات حقوقی قبل از اقدام و وارد شدن در جریان پرونده های قضایی و مشورت با مشاورین باتجربه در زمینه حقوقی اقدام بسیار مهمی است که اگر به آن اهمیت داده نشود حتماً به خود و خانواده اش آسیب جدی وارد خواهد کرد و وقت خود را به هدر می دهد چه اینکه در بعضی پرونده های قضایی، بعضی فرصت ها را باید قدر دانست و در زمان خود کار مربوط به آن را انجام داد تا نتیجه ی مطلوب به دست آید. مشاوران حقوقی و کارشناسان ما در مجموعه سند گذار آماده اند با سابقه ی تجربه 17 ساله در امر سند گذاری، هموطنان را در سراسر کشور یاری نموده و سوالات و ابهامات ایشان را در خصوص شرایط تودیع وثیقه، قیمت سند اجاره ای، شرایط ضامنین و مراحل انجام کار سند گذاری برطرف نموده و گامی هر چند کوچک در جهت خدمت به ایرانیان بردارند.

پیشنهاد ما این است که حتماً با کارشناسان ما و مشاورین باتجربه مجموعه سند گذار مشورت نمایید.

 

سوالات متداول

آیا زندانی این امکان را دارد که به منظور آزادی موقت و یا مرخصی از زندان، تقاضای صدور قرار وثیقه کند؟

بله حتی زندانی که در زندان است می‌تواند در صورت قبول این درخواست توسط قاضی با تودیع مبلغ در نظر گرفته شده موقتا مرخصی گرفته شود.

آیا سند اجاره ای برای مرخصی از زندان تنها باید زمین و ملک باشد؟

وثیقه زندانی به منظور مرخصی یا آزادی موقت امکان دارد پول نقد، ضمانت نامه بانکی، مال منقول یا غیر منقول باشد. توجه به این نکته ضرورت دارد که از میان این موارد در عمل بیشتر مال غیر منقول از جانب مقام قضایی مورد پذیرش قرار می‌ گیرد.

آیا خود زندانی می تواند برای مرخصی وثیقه قرار دهد یا باید این کار از طریق شخص دیگر انجام شود؟

هم خود زندانی هم شخص دیگر قادرند به منظور مرخصی و آزادی زندانی از زندان مبلغ یا سند تعیین شده از سوی مرجع قضایی تودیع نماید که در متن مقاله توضیح مختصری نوشته شده است.

آیا برای پرونده شهرستان هم می توان سند اجاره ای تهران را به وثیقه گذاشت؟

این کار امکان پذیر است ولی توصیه نمی شود. چون قیمت سند اجاره ای تهران بالا تر است و انتخاب سند اجاره ای شهرستانی که پرونده در آن حوزه قضایی است به صرفه تر است.

8 نظرات

  • مهمان

    1402-10-04 - 11:50 ق.ظ

    امکانش هست جای پول نقد بهتون ماشین بدیم که ارزشش به اندازه مبلغ اجاره سند باشه؟

  • محمد

    1402-10-04 - 7:28 ب.ظ

    سلام. ممنون از مقاله خوب و کاربردی تون.
    یه سوال داشتم از شما. کل پروسه اجاره سند تا اینکه به آزادی متهم برسه معمولا چقدر طول می کشه؟

  • M

    1402-10-05 - 9:41 ق.ظ

    سند ۲ میلیاردی برای کرمان دارید؟

  • محمد مهدی

    1402-10-05 - 9:44 ق.ظ

    یه سند میخواستم برای دو سال اجاره اسناد مشما قراردادش چقدر تایم داره ؟

  • اجاره سند در رباط کریم - اجاره وثیقه در رباط کریم

    1403-01-11 - 9:18 ب.ظ

    […] اجاره سند در رباط کریم توسط مجموعه سند گذار معمولاً بین دو الی سه روز کاری طول می کشد تا شخص متهم یا زندانی را به آغوش گرم خانواده روانه کند.کار های مربوط به اجاره سند در رباط کریم توسط کارشناسان حقوقی انجام می پذیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعاتی را به شما ارائه بدهیم. شرایط اجاره سند و سند اجاره ای […]

  • موسی باقری

    1403-02-05 - 4:51 ب.ظ

    باسلام ،ممنونم بابت مقاله ای پر محتوای که گذاشتید .
    ببخشید من یه زندانی دارم که مدت ۱۱ماه دربند است .
    مرجع قضایی مبلغ ۱میلیارد وثیقه مشخص کرده .
    که توقیف کنیم ،برای یکسال میخواستم بدونم اگر بخوام ازتون اجاره کنم ،سند دارید ؟
    واینکه مدت یکسالش ،چقدر هزینه بردار است .

  • سند اجاره ای برای فروشگاه های زنجیره ای- وثیقه فوری

    1403-02-29 - 10:16 ب.ظ

    […] گاهاً بعضی از فروشگاهها افزایش تعداد شعبه را هم برای بالابردن فروش و سود بالاتر و هم برای جذب نیروی کار بیشتر و کاهش بیکاری در اولویت های خود قرار می دهند و به تاسیس شعبات با مشارکت خود متقاضیان می پردازند و درصورتی که شما حائز شرایط همکاری منجمله در اختیار داشتن ملک فروشگاهی باشید، جدای از تأمین اجناس مبلغ معینی هم به صورت وام می پردازند و برای وام هایشان وثیقه هایی به عنوان ضمانت دریافت می کنند. ما هم در این راستا به شما کمک می کنیم و سند اجاره ای برای فروشگاه ها زنجیره ای  جهت وثیقه آماده کردیم که به شما تحویل دهیم. شرایط اجاره سند و سند اجاره ای […]

  • سند اجاره ای برای فروشگاه های زنجیره ای- وثیقه فوری

    1403-03-05 - 2:09 ب.ظ

    […] مطالعه بیشتر: شرایط اجاره سند و سند اجاره ای […]

پیام بگذارید