اجاره سند برای دادگاه ویژه روحانیت مخصوص قشر روحانیت و طلاب است که یکی از خدمات موسسه حقوقی سندگذار با بیش از 17 سال سابقه درخشان در این زمینه است که توانسته‌ایم اعتماد متقاضیان خود را به طور کامل برآورده کنیم و بنیان گذار این عرصه باشیم.

سند اجاره ای برای دادگاه ویژه روحانیت برای شهرستان و تهران آماده تودیع می‌باشد که می توانید به این منظور از شماره های درج شده در سایت برای کسب مشاوره و درخواست اجاره سند برای دادگاه ویژه روحانیت اقدام کنید همچنین اجاره سند برای دادسرای ویژه روحانیت نیز مقدور است که سایت سندگذار آن را در اختیار متقاضیان محترم قرار میدهد.

روحانی کیست؟

بنا به دلایل اعتقادی و دین مبین اسلام، قشر روحانی از دیرباز در کشور ما دارای شأن و منزلت والایی برخوردار بوده و در دید عموم افراد جامعه از احترام خاصی برخوردار بوده و هستند.

طلبه و روحانی در معنای خاص خود به شخصی اطلاق می گردد که با گذراندن دروس حوزوی در سطوح مختلف و موفقیت در آنها ملبس به لباس روحانیت شده و اصطلاحاً معمم می گردد. اما در آیین نامه دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت مصوب سال 1369 اصطلاح روحانی از این تعریف پا را فراتر گذاشته و حتی به افرادی که به کار دیگری مشغول هستند اما عرفاً روحانی محسوب گردند هم روحانی خطاب کرده و مشمول این آیین نامه دانسته است.

که اشخاصی که این عنوان به ایشان اطلاق می‌شود در صورت دستور قرار وثیقه به سند اجاره ای برای دادگاه ویژه روحانیت نیاز دارند.

ساختار دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت

مراجع قضایی کیفری موجود در نظام حقوقی ایران در یک تقسیم بندی کلی به مراجع عمومی و اختصاصی تقسیم می گردند. مراجع عمومی صلاحیت رسیدگی به تمامی جرایم را دارا هستند مگر آنچه را قانون مستثنی کرده باشد همانند دادسرا و دادگاه عمومی (کیفری 1 و 2). اما مراجع اختصاصی صرفاً صلاحیت رسیدگی به جرایمی را دارند که قانون صراحتاً بر عهده آنان قرار داده باشد همانند دادسرا و دادگاه نظامی، دادسرا و دادگاه ویژه اطفال و نوجوانان، دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت و … . بنابراین دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت در این تقسیم بندی جزو مراجع اختصاصی محسوب می گردند.

همانطور که در ماده 1 آیین نامه دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت مصوب سال 1369 آمده هدف از تشکیل دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت پیشگيري از نفوذ افراد منحرف و تبهكار در حوزه هاي علميه ، حفظ حيثيت روحانيت و به كيفر رساندن روحانيون متخلف دانسته شده که این مرجع تحت نظارت عاليه مقام معظم رهبري ایجاد گردیده است.

آیا دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت زیرمجموعه قوه قضاییه می باشد؟

دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت از نهادهای زیرمجموعه مقام معظم رهبری بوده و زیرنظر مستقیم شخص ایشان می باشد و از نظر سازمانی و ساختاری جزو قوه قضاییه نمی باشد.

چرا دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت تشکیل شده و فلسفه وجودی آن چیست؟

با توجه به اینکه روحانیت در میان اقشار مختلف مردم دارای شأن و جایگاه خاصی بوده و قرار گرفتن در این لباس مقدس که به لباس پیمغبری معروف می باشد نیازمند شرایط و عملکرد خاص خودمی باشد، قطعاً کوچکترین رفتار و گفتار خلافی در این لباس منجر به خدشه دار شدن شأن روحانیت در چشم مردم و زیر سوال بردن مقام و منزلت لباس پیامبری خواهد شد. لذا نظارت بر روحانیون با نظارت بر سایر افراد از حساسیت بیشتری برخوردار بوده و دارای اهمیت بیشتری می باشد. هدف اصلی تشکیل دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت، اعمال نظارت بیشتر بر عملکرد روحانیون و برخورد با هرگونه رفتار خلاف شأنی توسط این افراد می باشد. دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت نه تنها به جرایم روحانیون رسیدگی می کند، بلکه به اقدامات خلاف شأن که برای شخص روحانی جرم انگاری شده است هم رسیدگی می کند. به عنوان مثال تک چرخ زدن با دوچرخه و یا موتور و یا انجام برخی حرکات ورزشی نامتعارف مشروط به شرایطی برای افراد عادی جرم نبوده و دارای مجازات قانونی نمی باشد، اما همین اقدام برای شخص روحانی ملبس به لباس روحانیت ممکن است اقدامی خلاف شأن تلقی و سزاوار مجازات در این دادگاه می باشد.

صلاحیت دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت

مطابق با ماده 13 آیین نامه دادسراها و دادگاههاي ويژه روحانيت در موارد ذيل صالح به رسيدگي مي باشند:

  •  كليه جرائم روحانيون
  •  كليه اعمال خلاف شأن روحانيون
  •  كليه اختلافات محلي مخل به امنيت عمومي در صورتي كه طرف اختلاف روحاني باشد.
  •  كليه اموري كه از سوي مقام معظم رهبري براي رسيدگي مأموريت داده مي شود.

لازم به ذکر است دعاوی حقوقی و مدنی علیه روحانیون مطابق قوانین در دادگاه‌های مدنی و حقوقی رسیدگی خواهد شد مگر موارد خاصی که بر حسب ضرورت رسیدگی آن به نظر دادستان منصوب در دادگاه ویژه، اصلح باشد. اجاره سند در قرچک

سند اجاه ای برای دادگاه ویژه روحانیت

دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت در چه شهرهایی تشکیل شده است؟

دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت در حال حاضر در شهرستانهای تهران، قم، مشهد، اصفهان، شيراز، تبريز، ساري، اهواز، كرمان، همدان و رشت تشکیل شده که هریک دارای حوزه قضایی هستند و علاوه بر جرایم رخ داده در این شهرستانها، به جرایم ارتکاب یافته در برخی از شهرستان هایی که در حوزه قضایی این مراکز هستند رسیدگی می نمایند. به عنوان مثال جرایم رخ داده در شهرستان سمنان در حوزه قضایی تهران و جرایم رخ داده در اردبیل و زنجان در حوزه قضایی تبریز تحت رسیدگی قرار می گیرد. قرارداد اجاره سند زندانی

نشانی دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت در تهران

نشانی دادسرای ویژه روحانیت تهران: خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، جنب فرمانداری شمیرانات

نشانی دادگاه ویژه روحانیت تهران: تهران، کارگر جنوبی، جنب بیمارستان روزبه

دادستان و ریاست دادگاه ویژه روحانیت در حال حاضر کیست؟

برابر آخرین اخبار و اطلاعات موجود دادستان ویژه روحانیت در حال حاضر حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی می باشد و ریاست دادگاه ویژه روحانیت را حجت الاسلام محمدجعفر منتظری عهده دار می باشد.

وکیل در  دادسرا  و دادگاه ویژه روحانیت

هرچند دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت زیرمجموعه قوه قضاییه نیست، اما شرایط وکالت در آن همانند سایر مراجع قضایی بوده و نیازمند داشتن پروانه وکالت دادگستری می باشد. چنانچه در دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت دارای پرونده می باشید می توانید از مشاورین و وکلای تیم ما که با قریب به 17 سال سابقه در این خصوص دارای تجربه و علم کافی می باشند و سوابق درخشانی را در پرونده های این مرجع در کارنامه خود دارند کمک بگیرید و از رهنمودهای آنان بهره مند گردید. تهیه سند برای زندانی

اجاره وثیقه برای دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت

در روند رسیدگی به پرونده های اتهامی علیه روحانیون در هر مرحله از رسیدگی ممکن است قرار وثیقه از سوی شعبه رسیدگی کننده صادر گردد که در این صورت لازم است سند ملکی که به میزان قرار صادره ارزش کارشناسی شده داشته باشد به عنوان ضمانت حضور به مرجع قضایی تودیع گردد. شما در صورتی که سند ملکی به ارزش قرار صادره نداشته باشید و شخصی حاضر به تودیع سند برای شما نگردد شعبه رسیدگی کننده چاره ای جز تبدیل قرار وثیقه به قرار بازداشت و یا عدم موافقت با رهایی از زندان نخواهد داشت.

در این موقعیت تنها راه چاره ای که پیش پای شما وجود دارد مراجعه به مراکز و موسساتی است که ضمن قراردادی سند ملکی را به مدت محدودی به شما اجاره می دهند تا بتوانید از صدور قرار بازداشت جلوگیری کنید.

هرچند موسسات زیادی در امر اجاره سند برای مراجع قضایی فعالیت دارند اما انعقاد قرارداد اجاره سند با هر موسسه ای نیازمند بررسی رزومه و سوابق و شناخت کامل نسبت به آن می باشد. تیم ما با داشتن قریب به 17 سال سابقه کاری موفق و رزومه ای درخشان، به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارد و چنانچه در دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت به سند ملکی نیاز داشتید می توانید موضوع را با تیم ما در میان گذاشته و از خدمات ما بهره مند گردید.

برای اجاره وثیقه برای دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت چه اقدامی لازم است؟

راحت ترین و مطمئن ترین روش برای تهیه سند برای سازمان تعزیرات حکومتی این است که در صورت مواجهه خود یا یکی از نزدیکان خود با این مسئله و نیازمندی به تودیع وثیقه نزد مرجع قضایی، در سریع ترین زمان ممکن به تیم قدرتمند ما مراجعه و صفر تا صد کار را به متخصصین ما بسپارید. تیم وکلای ما در جهت تودیع وثیقه تمامی تلاش خود را می نماید تا در سریع ترین زمان ممکن، با انجام تشریفات قانونی و قضایی تودیع سند اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد. تمامی قراردادهای ما به صورت یکساله بوده و از طریق تیم ما تضمین می گیرد. لازم به ذکر است تسویه حساب قرارداد اجاره سند در پایان کار و هنگامی که سند مربوطه مورد تایید کارشناسی قرار گرفت و در اداره ثبت بازداشت شد صورت می گیرد. اجاره سند در تهران

مراحل اجاره وثیقه برای دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت چیست؟

چنانچه نیازمند سند اجاره ای برای دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت می باشید مراحل زیر را انجام دهید:

تماس با دفتر: شما با تماس با موسسه ما توسط مشاوران و کارشناسان با تجربه ی موسسه راهنمایی می شوید.

مراجعه حضوری جهت عقد قرارداد: برای اجاره کردن سند لازم است  بعد از مذاکرات اولیه، خانواده ی متخلف در دفتر حضور یابند و یا نماینده ای از خود برای انعقاد قرارداد اجاره ی سند به دفتر بفرستند.  

شروع انجام تشریفات قانونی و قضایی: بعد از عقد قرارداد، با سندگذار هماهنگی های لازم صورت می گیرد، سندگذار برای ضمانت متهم یا مجرم در دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت حضور می یابد و درخواست کتبی خود مبنی بر ضمانت کردن متهم یا مجرم را ارائه میدهد، مرجع رسیدگی کننده بعد از رویت سند ملکی، قرار قبولی وثیقه را صادر می نماید و در این مرحله به منظور تعیین ارزش ملک، موضوع را به کارشناس مربوطه ارجاع می دهد که ملک را بازدید و قیمت آن را تعیین نماید.

اخذ ضمانت از خانواده  متهم یا مجرم: در صورتیکه ملک توسط کارشناس تعیین شده، مورد کارشناسی قرار گرفت، خانواده ی وی باید ضمانت های خود را که چک و سفته به میزان قرار وثیقه می باشد جهت اجاره سند ارائه دهند.

آزادی متهم یا زندانی: بعد از ارائه ضمانت توسط خانواده زندانی و نهایی شدن روند اقدامات، اداره ثبت اسناد ملک مورد نظر توقیف می گردد و نامه بازداشت ملک به شعبه ی دادسرا یا دادگاه ویژه روحانیت ارجاع می گردد و مرجع رسیدگی کننده دستور بازداشت ملک را میدهد. در این مرحله زندانی به دستور مرجع رسیدگی آزاد می گردد و هزینه اجاره سند می بایست به صورت  یکجا وکامل تسویه گردد.

 

1 نظر

  • اجاره سند برای زندانی در کرج - اجاره وثیقه

    1402-05-17 - 9:33 ب.ظ

    […] موسسه‌ها و افرادی وجود دارند که در ازای اخذ مبلغی به عنوان اجاره، سند مورد نظر را به فرد متقاضی اجاره می‌دهند. در حقیقت با اجاره سند، این امکان برای افراد فراهم است که برای مواردی مثل مرخصی از زندان، خروج از کشور، آزادی و … اقدام کنند. اجاره سند برای دادگاه ویژه روحانیت […]

پیام بگذارید