اجاره سند برای دادگاه جرایم اقتصادی

اجاره سند برای دادگاه جرایم اقتصادی

 

مقدمه

 

اجاره سند برای دادگاه جرایم اقتصادی یکی از خدماتی است که موسسه حقوقی سندگذار با بیش از 17 سال تجربه آن را برای متقاضیان محترم به صورت قانونی ارائه می‌دهد. به موازات پیشرفت علوم و فناوری های روز، علم حقوق هم پابه پای سایرین روز به روز در حال به ارتقا و گسترده شدن است و تدوین و تصویب روزانه قوانین و مقررات جدید توسط مراجع قانونگذاری و سایر نهادها در حوزه های تخصصی مختلف، تشکیل مجموعه ای از قوانین را داده است که اطلاع یافتن و متخصص شدن در هریک از این رشته ها نیازمند سالها مطالعه و تحصیل می باشد.

وجود گرایش های مختلف حقوقی همانند حقوق عمومی، حقوق خصوصی، حقوق جزا و جرمشناسی، حقوق تجارت بین الملل، حقوق مالکیت فکری و در مقاطع تحصیلی ارشد و دکترای رشته حقوق خبر از تخصصی شدن رشته حقوق می دهد.

مرجع قضایی به تبع همین امر لازم است خود را با شرایط روز علم حقوق و جامعه ای که با این نظام حقوقی سروکار دارد وفق داده تا بتواند به بهترین کیفیت، دقت و سرعت رسیدگی خود را انجام داده و اقدام به رفع اختلاف نماید. این هدف محقق نخواهد شد مگر با تشکیل شعب و یا مراجع قضایی تخصصی همانند دادسرا و دادگاه ویژه جرایم رایانه ای، ویژه جرایم اقتصادی، ویژه جرایم کارکنان دولت در حقوق کیفری و دادگاههای تخصصی تجاری، ثبتی و ملکی و در حوزه حقوق تجارت و خصوصی. ما در این مقاله قصد داریم شما را با دادسرا و دادگاه ویژه جرایم اقتصادی که یکی از مراجع تخصصی می باشد آشنا کنیم. چنانچه در دادسرا یا دادگاه ویژه جرایم اقتصادی پرونده ای برای شما تشکیل شده و یا قصد شکایت در این مرجع را دارید و یا نیازمند سند اجاره ای برای دادسرا و دادگاه ویژه جرایم اقتصادی می باشید با ما همراه باشید.

 

تعاریف

 

اجاره سند : به توافقی اطلاق می شود که بین خانواده متهم و سند گذار صورت می گیرد تا با گذاشتن سند مال غیر منقول نزد مقام قضایی، متهم یا زندانی از بازداشت آزاد شود و در ازای آن مبلغی به توافق به سندگذار پرداخت می شود.

دادسرا و دادگاه ویژه جرایم اقتصادی: مجتمع ویژه جرائم اقتصادی، مرجع قضایی است که به جرایمی نظیر اختلاس، امور گمرکی، ارتشا، پولشویی و قاچاق ارز تا سقف مبلغ معین، رسیدگی می کند و باعث تسریع در روند رسیدگی قضایی و کاهش جرایم اقتصادی شده است. رسیدگی به پروند ها در این مجتمع، با ارجاع به دادسرای آن و در صورت صدور کیفر خواست، به دادگاه کیفری جهت رسیدگی دقیق تر انجام می شود.

 

آشنایی با دادسرا و دادگاه ویژه جرایم اقتصادی

 

 

موجب دستورالعملی که در سال 1399 توسط قوه قضاییه تصویب گردیده است به منظور انجام بهینه وظایف قوه قضاییه در مسائل اقتصادی جامعه پیشگیری از وقوع مفاسد و جرایم اقتصادی، مقابله قاطع با مجاری فساد، تسریع در تعقیب و صدور و اجرای حکم و مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی جرایم اقتصادی تشکیل گردیده است.

این مجتمع به صورت تخصصی و با هدف سرعت بیشتر، دقت بالاتر و کیفیت رسیدگی بهتر به جرایم خاصی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت رسیدگی می کند. مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی جرایم اقتصادی ماهیتاً همان دادسرا و دادگاه عمومی هستند که به صورت تخصصی به جرایم خاصی رسیدگی می کنند. در سایر دادسراها و دادگاهها هم به طور معمول معاونت ارجاع سعی می کند پرونده ها را به صورت تخصصی به شعبه خاص ارجاع دهد تا در مسیر اهداف مذکور حرکت کند.

 

دادسرا و دادگاه ویژه جرایم اقتصادی به چه جرایمی رسیدگی می کند؟

 

در ماده 11 دستورالعمل تشکیل مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران، دادسرا و دادگاه ویژه جرایم اقتصادی با رعایت صلاحیت ذاتی و محلی در موضوعات کیفری به جرایم زیر رسیدگی می کند:

  • رشاء و ارتشاء؛
  • اختلاس؛
  • اعمال نفوذ بر خلاف حق و مقررات قانونی در صورت تحصیل مال توسط مجرم یا دیگری؛
  • مداخله وزرا، نمایندگان مجلس و کارمندان در معاملات دولتی و کشوری؛
  • تبانی در معاملات دولتی؛
  • اخذ پورسانت در معاملات خارجی؛
  • تدلیس در معاملات دولتی؛
  • اخذ وجوه غیرقانونی؛
  • تحصیل منفعت در معاملات دولتی؛
  • تحصیل مال از طریق نامشروع و یا کلاهبرداری از وزارتخانه ها، شرکت های دولتی، موسسات دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، بانک های دولتی و خصوصی؛
  • جرایم گمرکی؛
  • قاچاق کالا و ارز(حرفه ای، سازمان یافته و مستلزم مجازات حبس)؛
  • جرایم مالیاتی با اعلام سازمان امور مالیاتی یا ضابطین خاص؛
  • اخلال کلان در نظام اقتصادی؛
  • جرایم موضوع فصل ششم قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران؛
  • پولشویی در حدود گزارش مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد و دارایی یا ضابطین خاص؛
  •  

هدف از تشکیل دادسرا و دادگاه ویژه جرایم اقتصادی

 

مطابق با ماده 2 دستورالعمل تشکیل مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران اهداف و مأموریت های این مجتمع عبارتند از:

  • پیشگیری از بروز جرائم و مفاسد اقتصادی؛
  • همکاری با نهاد‌های ذیربط جهت اصلاح ساختار‌های فسادزا و تحقق شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی؛
  • ایجاد تمرکز و ساختار متناسب در دادگستری در جهت مبارزه با مفاسد و جرائم اقتصادی؛
  • اتخاذ سیاست کیفری متناسب و برخوردار از سرعت، دقت و بازدارندگی در رسیدگی به جرائم اقتصادی؛
  • ارتقاء کارآمدی و تقویت ارتباط و تعامل فیمابین مرجع قضایی و ضابطان در رسیدگی به پرونده‌های مربوط؛
  • ایجاد زمینه برای اطلاع‌رسانی مناسب در جهت اقناع افکار عمومی.
  •  

دادسرا و دادگاه ویژه جرایم اقتصادی در چه شهرهایی تشکیل شده است؟

 

در حال حاضر مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی صرفاً در شهرستان تهران تشکیل شده است و علی الاصول و مطابق با قانون آیین دادرسی کیفری صلاحیت رسیدگی به جرایم رخ داده در حوزه قضایی تهران را دارد. اما در برخی از جرایم مهم و کلان اقتصادی که در خارج از حوزه قضایی تهران رخ داده است در صورت صلاحدید رییس قوه قضاییه و از طریق احاله به مجتمع دادسرا و دادگاه ویژه جرایم اقتصادی ارجاع خواهد شد.

نشانی و شماره تماس دادسرا و دادگاه ویژه جرایم اقتصادی

اجاره سند برای دادگاه جرایم اقتصادی

نشانی مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران:

تهران، خیابان خیام شمالی، ضلع شمالی مجتمع قضایی امام خمینی (ره)، مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران

شماره تماس دادسرا و دادگاه ویژه جرایم اقتصادی تهران: 39916-021

وب سایت رسمی مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران:  https://eghtesadi.eadl.ir/

 

وکیل در دادسرا و دادگاه ویژه جرایم اقتصادی

 

چنانچه شما یا دوستان، آشنایان و بستگان در دادسرا و دادگاه ویژه جرایم اقتصادی تهران دارای پرونده ای چه در مقام شاکی و چه در مقام مشتکی عنه و متهم می باشید و نیازمند مشاوره حقوقی و یا اعطای وکالت در این پرونده هستید می توانید از مشاورین و وکلای تیم ما که با قریب به 17 سال سابقه در این خصوص دارای تجربه و علم کافی می باشند و سوابق درخشانی را در پرونده های جرایم اقتصادی در کارنامه خود دارند کمک بگیرید و از رهنمودهای آنان بهره مند گردید.

اجاره وثیقه برای دادسرا و دادگاه ویژه جرایم اقتصادی

 

در روند رسیدگی به پرونده های اتهامی در دادسرا و دادگاه ویژه جرایم اقتصادی در هر مرحله از رسیدگی ممکن است قرار وثیقه از سوی شعبه رسیدگی کننده صادر گردد که در این صورت لازم است سند ملکی که به میزان قرار صادره ارزش کارشناسی شده داشته باشد به عنوان ضمانت حضور به مرجع قضایی تودیع گردد. شما در صورتی که سند ملکی به ارزش قرار صادره نداشته باشید و شخصی حاضر به تودیع سند برای شما نگردد شعبه رسیدگی کننده چاره ای جز تبدیل قرار وثیقه به قرار بازداشت و یا عدم موافقت با رهایی از زندان نخواهد داشت.

در این موقعیت تنها راه چاره ای که پیش پای شما وجود دارد مراجعه به مراکز و موسساتی است که ضمن قراردادی سند ملکی را به مدت محدودی به شما اجاره می دهند تا بتوانید از صدور قرار بازداشت جلوگیری کنید.

هرچند موسسات زیادی در امر اجاره سند برای دادگاه جرایم اقتصادی فعالیت دارند اما انعقاد قرارداد اجاره سند برای دادگاه جرایم اقتصادی با هر موسسه ای نیازمند بررسی رزومه و سوابق و شناخت کامل نسبت به آن می باشد. تیم ما با داشتن قریب به 17 سال سابقه کاری موفق و رزومه ای درخشان، به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارد و چنانچه در دادسرا و دادگاه ویژه جرایم اقتصادی به سند ملکی نیاز داشتید می توانید موضوع را با تیم ما در میان گذاشته و از خدمات ما بهره مند گردید.

برای اجاره وثیقه برای دادسرا و دادگاه ویژه جرایم اقتصادی چه اقدامی لازم است؟

 

راحت ترین و مطمئن ترین روش برای تهیه سند برای دادسرا و دادگاه ویژه جرایم اقتصادی این است که در صورت مواجهه خود یا یکی از نزدیکان خود با این مسئله و نیازمندی به تودیع وثیقه نزد مرجع قضایی، در سریع ترین زمان ممکن به تیم قدرتمند ما مراجعه و صفر تا صد کار را به متخصصین ما بسپارید. تیم وکلای ما در جهت تودیع وثیقه تمامی تلاش خود را می نماید تا در سریع ترین زمان ممکن، با انجام تشریفات قانونی و قضایی تودیع سند اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد. تمامی قراردادهای ما به صورت یکساله بوده و از طریق تیم ما تضمین می گیرد. لازم به ذکر است تسویه حساب قرارداد اجاره سند برای دادگاه جرایم اقتصادی در پایان کار و هنگامی که سند مربوطه مورد تایید کارشناسی قرار گرفت و در اداره ثبت بازداشت شد صورت می گیرد. 

 

مراحل اجاره وثیقه برای دادسرا و دادگاه ویژه جرایم اقتصادی چیست؟

 

چنانچه نیازمند سند اجاره ای برای دادسرا و دادگاه ویژه جرایم اقتصادی می باشید مراحل زیر را انجام دهید:

تماس با دفتر: شما با تماس با موسسه ما توسط مشاوران و کارشناسان با تجربه ی موسسه راهنمایی می شوید.

مراجعه حضوری جهت عقد قرارداد: برای اجاره کردن سند لازم است  بعد از مذاکرات اولیه، دوستان، آشنایان، بستگان یا خانواده ی زندانی در دفتر حضور یابند و یا نماینده ای از خود برای انعقاد قرارداد اجاره ی سند به دفتر بفرستند.

شروع انجام تشریفات قانونی و قضایی: بعد از عقد قرارداد، با سندگذار هماهنگی های لازم صورت می گیرد، سندگذار برای ضمانت متهم یا مجرم در دادسرا و دادگاه ویژه جرایم اقتصادی حضور می یابد و درخواست کتبی خود مبنی بر ضمانت کردن متهم یا مجرم را ارائه میدهد، مرجع رسیدگی کننده بعد از رویت سند ملکی، قرار قبولی وثیقه را صادر می نماید و در این مرحله به منظور تعیین ارزش ملک، موضوع را به کارشناس مربوطه ارجاع می دهد که ملک را بازدید و قیمت آن را تعیین نماید.

اخذ ضمانت از خانواده  متهم یا مجرم: در صورتیکه ملک توسط کارشناس تعیین شده، مورد کارشناسی قرار گرفت، خانواده ی وی باید ضمانت های خود را که چک و سفته به میزان قرار وثیقه می باشد جهت اجاره سند برای دادگاه جرایم اقتصادی ارائه دهند.

آزادی متهم یا زندانی: بعد از ارائه ضمانت توسط خانواده زندانی و نهایی شدن روند اقدامات، اداره ثبت اسناد ملک مورد نظر توقیف می گردد و نامه بازداشت ملک به شعبه ی دادسرا یا دادگاه ویژه جرایم اقتصادی ارجاع می گردد و مرجع رسیدگی کننده دستور بازداشت ملک را میدهد. در این مرحله زندانی به دستور مرجع رسیدگی آزاد می گردد و هزینه اجاره سند برای دادگاه جرایم اقتصادی می بایست به صورت  یکجا وکامل تسویه گردد.

نتیجه گیری

 

در این مقاله سعی شد مختصری راجع به دادسرا و دادگاه ویژه جرایم اقتصادی بیان کنیم و همچنین راجع به اهمیت موضوع اجاره سند برای آزادی متهم صحبت کردیم. اگر بستگان یا نزدیکان شما دارای پرونده در دادسرای جرایم اقتصادی هستند و برای آزادی ایشان قرار صادر شده ، کافی است با کارشناسان ما در مجموعه سند گذار مشورت نمایید تا پروسه اجاره سند در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه در مقایسه با دیگر مجموعه های فعال در این زمینه برای شما انجام شود. ممنون که با ما همراه هستید.

 

3 نظرات

  • کاووسی

    1402-10-16 - 7:18 ب.ظ

    سلام
    پرونده پسرم در تعزیرات هست. برای تعزیرات هم سند دارید؟

  • محمد رستمی

    1402-10-17 - 12:10 ق.ظ

    بسیار مفید بود

  • M.gh

    1402-10-17 - 9:14 ق.ظ

    سلام وقت بخیر .وثیفه ای که برای جرائم اقتصادی گذاشته میشه به اندازه جرم انجام شده است یا خیر بیشتر یا کمتر از اون مقداره؟

پیام بگذارید